כניסה
הרשמה לניוזלטר

כ-76 אלף מתושבי מחוז קורסק פונו עד כה מבתיהם. נשיא אוקראינה זלנסקי: "אוקראינה מוכיחה שהיא באמת יודעת להשיב את הצדק"

דורון פסקין | 11 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

דיווחים ברוסיה: כוחות צבא אוקראינה חדרו כ-30 ק"מ לתוך שטח המדינה

ביום החמישי לפלישה האוקראינית לטריטוריה הרוסית, מקורות אזרחיים ברוסיה מדווחים כי כוחות של צבא אוקראינה הצליחו להגיע לעומק של 30 ק"מ בתוך השטח הרוסי במחוז קורסק. כמו כן, מדיווחים בתקשורת הרוסית עולה כי עד כה פונו ממחוז קורסק כ-76,000 תושבים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס אתמול בלילה לראשונה לידיעות על הפלישה האוקראינית לשטח הרוסי, אם כי נמנע מלמסור פרטים אודותיה. בפוסט ב-X הוא כתב: "היום, קיבלתי כמה דיווחים מהמפקד העליון סירסקי לגבי קווי החזית, פעולותינו והפעולה להעביר את המלחמה לשטחו של התוקפן. אני מודה לכל יחידה של צבא ההגנה שלנו שמאפשרת זאת. אוקראינה מוכיחה שהיא באמת יודעת להשיב את הצדק ומפעילה את הלחץ הדרוש על התוקפן".

אלכסיי סמירנוב, מושל קורסק, פרסם הבוקר בערוץ הטלגרם שלו הודעה המאשרת את חדירת הכוחות האוקראינים לעומק רב יותר ממה שהיה ידוע עד כה, אך הוסיף כי צבא רוסיה הצליח "לייצב את המצב": "אני בקשר מתמיד עם נציגי משרד ההגנה הרוסי וסוכנויות אכיפת החוק. אתמול נרשמה כניסת הכוחות האוקראינים לשטח מחוז בלובסקי. המגינים שלנו הצליחו לייצב את המצב", כתב סמירנוב. "נכון לעכשיו, אין עימותים צבאיים בנפות בלובסקי ואובויאנסקי. שומרי הגבול ואנשי צבא מגינים על הגבול. החיילים שלנו עושים כל מה שצריך כדי להגן על האזרחים".

שיירה רוסית מותקפת במחוז קורסק, 10 באוגוסט 2024 | צילום מסך

שתפו: