כניסה
הרשמה לניוזלטר

סקירה של מכון ממרי מראה כיצד מתייחסת העיתונות הקטארית לחיסולו של בכיר חמאס הנייה המוצג כשהיד שמותו יחזק את ההתנגדות לישראל, ולמינויו של סינוואר כמחליפו

יובל גומא | 11 באוגוסט 2024 | חדשות | 4 דק׳

העיתונות הקטארית לאחר חיסול הנייה והחלפתו בסינוואר: "התקופה הנוכחית מצריכה דמות תקיפה ונחושה שתוכל להתמודד עם ערמומיותם ופזיזותם של הציונים"

לאחר חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ומינויו של יחיא סינוואר כמחליפו, פרסמה התקשורת בקטאר מאמרים רבים ששיבחו אותם ואת דרכם. כך עולה מסקירה של מכון ממרי לחקר תקשורת המזרח התיכון.

כותבי המאמרים הציגו את הנייה כשהיד שהגשים את משאלתו למות למען הג'יהאד, וטענו כי מותו לא יחליש את ההתנגדות לישראל, אלא יעודד רבים נוספים להקריב את חייהם למען המאבק ויצמיח מנהיגים חדשים ומוכשרים שילכו בדרכו. את סינוואר הציגו כ"גיבור ה-7 באוקטובר" וכ"סלאח א-דין של המאה", ותיארו אותו כ"סיוט" של ישראל.

עבדאללה אל-עמאדי – "השהיד הופך למופת"

בעל הטור הקטארי עבדאללה אל-עמאדי, לשעבר יועץ תקשורת של שר החינוך הקטארי וסגן עורך יומון אל-שרק הקטארי, כתב בטור ביומון: "הציונים והפוליתיאיסטים, ותומכיהם הצבועים באומה זו, ישמחו לשמוע על דבר הירצחו של הנייה, במחשבה שהיעלמות מפקד ולוחם ג'יהאד מהשטח עתידה להחליש את מורל לוחמי הג'יהאד.

ראש הלשכה המדינית של חמאס לשעבר אסמאעיל הנייה ומנהיג חמאס יחיא סינוואר | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images

שתפו: