כניסה
הרשמה לניוזלטר

בריאיון למגזין "טיים" האמריקני, התייחס נתניהו למלחמה עם לבנון, למצב בעזה ולשאלת היום שאחרי. בנוגע להעברת הכסף הקטארי לחמאס לפני המלחמה אמר: "רצינו לוודא שלעזה יש ממשל אזרחי מתפקד כדי למנוע קריסה הומניטרית"

דורון פסקין | 8 באוגוסט 2024 | חדשות | 5 דק׳

נתניהו על ה-7 באוקטובר: "להתנצל? ברור. אני מצטער, עמוקות, שדבר כזה קרה"

היום פורסם ריאיון נרחב שהעניק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למגזין "טיים" האמריקני, אשר נערך ב-4 באוגוסט. בריאיון, התייחס נתניהו לטבח ב-7 באוקטובר ולמלחמה בעזה, לכסף הקטארי שהועבר לחמאס לפני המלחמה, לאפשרות של מלחמה עם חיזבאללה ולשאלת 'היום שאחרי' בעזה.

לשאלה האם הוא רוצה להתנצל על ה-7 באוקטובר, השיב נתניהו: "אני לא חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה עכשיו באמצע מלחמה. להתנצל? ברור. אני מצטער, עמוקות, שדבר כזה קרה. אתה תמיד מסתכל אחורה ואומר: האם היינו יכולים לעשות דברים שהיו מונעים את זה?"

כשנשאל מה האחריות שלו להצלחת המתקפה של חמאס, הוא השיב: "אני חושב שנבחן את כל זה. את השאלה הזו נבחן בפירוט. מה בדיוק קרה? איך זה קרה? איך הכשל של המודיעין, של היכולת המבצעית ושל מדיניות כזאת או אחרת תרם לכך? יהיה מספיק זמן להתמודד עם זה. אבל אני חושב שלהתעסק עם זה עכשיו זו טעות. אנחנו בעיצומה של מלחמה, מלחמה של שבע חזיתות. אני חושב שאנחנו צריכים להתרכז בדבר אחד: לנצח".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, 27 בספטמבר 2023 | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שתפו: