כניסה
הרשמה לניוזלטר

שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע לנורווגיה כי הוא מבטל את המעמד הדיפלומטי בישראל של הנציגים הנורווגים לרשות הפלסטינית על רקע שורת מהלכים אנטי-ישראליים של ממשלת נורווגיה: "מי שתוקף אותנו ומנהל מדיניות חד צדדית נגדנו – ישלם מחיר"

קרן זריהן | 8 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

משרד החוץ: דיפלומטים נורווגים לא יוכלו לפעול מול הרשות

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה היום על הפסקת כל ייצוג שהוא מטעם השגרירות הנורווגית בישראל אל מול הרשות הפלסטינית. זאת על רקע שורת מהלכים אנטי-ישראליים וחד צדדיים של ממשלת נורווגיה, ביניהם הכרה במדינה פלסטינית, הצטרפות לתביעה נגד ישראל בבית המשפט הפלילי הבין לאומי בהאג (ICC) והתבטאויות חמורות של בכירים נורווגים, כך על פי הודעת משרד החוץ מהיום.

בהודעת משרד החוץ נכתב כי "בשגרירות הנורווגית בישראל פעלה קבוצה גדולה של שמונה דיפלומטים נורווגים שכל תפקידם היה ייצוג נורווגיה אל מול הרשות הפלסטינית. שר החוץ כ"ץ הורה על קטיעת הקשר שבין השגרירות הנורווגית בישראל והדיפלומטים הנורווגים שמשרתים בישראל לבין הרשות הפלסטינית. שר החוץ הנחה על ביטול המעמד הדיפלומטי בישראל של הנציגים הנורווגים שייצגו את נורווגיה מול הרשות הפלסטינית".

עוד נכתב כי "המהלך מכאיב במיוחד לנורווגיה, שמנסה להיות מעורבת כמה שיותר בנושא הפלסטיני ועומדת בראש ועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית". במסגרת ההחלטה, הממונה על שגרירות נורווגיה בישראל זומן היום למשרד החוץ ונמסרה לו אגרת דיפלומטית שמעדכנת את נורווגיה על הצעד.

שר החוץ ישראל כ"ץ, 4 ביולי 2023 | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שתפו: