כניסה
הרשמה לניוזלטר

"משרד מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב" (ODNI), האחראי על פיקוח ותיאום של כלל קהילת המודיעין האמריקנית, פרסם דוח העוסק בפרויקט הגרעין האיראני

דורון פסקין | 8 באוגוסט 2024 | חדשות | 1 דק׳

דוח של קהילת המודיעין האמריקנית: איראן תשקול להגדיל את העשרת האורניום ל-90 אחוז אם תותקף או אם יוטלו סנקציות נוספות עליה

דוח שפרסם בחודש יולי "משרד מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב" (ODNI), האחראי על פיקוח ותיאום של כלל קהילת המודיעין האמריקנית, מעריך כי "איראן כנראה תשקול התקנת צנטריפוגות מתקדמות יותר, ותגדיל עוד יותר את מאגר האורניום המועשר שלה, או תעשיר אורניום עד רמה של 90% בתגובה לסנקציות נוספות, התקפות או ביקורת כנגד תוכנית הגרעין שלה".

הדוח השנתי, שכותרתו "יכולת הנשק הגרעיני של איראן ומעקב אחר הטרור", מוגש לקונגרס על פי חוק משנת 2022. הוא מציג מסקנות לאחר בחינה מקיפה של תוכנית ההעשרה הגרעינית של איראן, מאמצי ההתחמשות הפוטנציאלית שלה ומערכות אספקת הנשק שלה. הדוח מעריך גם את תמיכתה של איראן בטרור האזורי והעולמי.

בדוח נכתב כי הדיבורים על נשק גרעיני באיראן כבר אינם בגדר טאבו. "הייתה עלייה ניכרת השנה בהצהרות הפומביות של איראן על כלי נשק גרעיניים, מה שמרמז על כך שהנושא הופך להיות פחות טאבו", נכתב בדוח. "איראן ממשיכה להגדיל את מאגר האורניום שלה, להגדיל את יכולת ההעשרה שלה, לפתח, לייצר ולהפעיל צנטריפוגות מתקדמות. לטהרן יש את התשתית והניסיון לייצור מהיר של אורניום בדרגת נשק, במתקנים מרובים, אם היא תבחר לעשות זאת".

המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי ח'מינאי, פונה לתקשורת לאחר שהצביע בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות איראן, 28 ביוני 2024 | צילום: Majid Saeedi/Getty Images)

שתפו: