כניסה
הרשמה לניוזלטר

התובע הכללי מרק גרלנד: "במשך שנים, משרד המשפטים פועל בתקיפות כדי להתמודד עם המאמצים הבלתי פוסקים של איראן להגיב נגד נבחרי ציבור אמריקניים על הרג הגנרל האיראני סולימאני"

יובל גומא | 7 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

ארה"ב עצרה אזרח פקיסטני בעל קשרים עם איראן, החשוד בתכנון התנקשויות פוליטיות

משרד המשפטים האמריקני פרסם אתמול כתב אישום נגד אזרח פקיסטני בעל קשרים עם איראן, החשוד בתכנון התנקשויות פוליטיות על אדמת ארה"ב. לפי דיווח ברשת CNN, אחד מיעדי ההתנקשויות האפשריים היה נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

החשוד הוא אסיף מרצ'נט, בן 46, שלפי כתב האישום הגיע לארה''ב מפקיסטן בחודש אפריל, לאחר שהות ממושכת באיראן. הוא נפגש עם אדם שלדעתו היה מסוגל לעזור לו בתוכניתו, אולם אותו אדם דיווח על התנהלותו לרשויות החוק והפך למודיע. מרצ'נט ביקש ממנו לארגן פגישות עם אנשים שיוכלו לבצע מספר מזימות פליליות: גניבת מסמכים או כונני USB; תכנון הפגנות מחאה פוליטיות; רצח פוליטיקאי או פקיד ממשלתי.

על פי כתב האישום, התוכנית הייתה להוציא את הרצח לפועל לאחר שמרצ'נט יעזוב את ארה"ב, וייצור קשר עם שותפו באמצעות מילת קוד. באמצע חודש יוני האחרון נפגש מרצ'נט עם הרוצחים לכאורה, שהיו למעשה קציני אכיפת חוק אמריקנים סמויים בניו יורק. הוא סיכם איתם כי יקבלו הנחיות לגבי מי עליהם לרצוח בשבוע האחרון של אוגוסט או בשבוע הראשון של ספטמבר. הוא נעצר ב-12 ביולי, זמן קצר לפני שתכנן לעזוב את ארה''ב.

בניין משרד המשפטים בוושינגטון, ארה"ב, 3 ביוני 2017 | צילום: Jim Lambert / Shutterstock.com

שתפו: