כניסה
הרשמה לניוזלטר

החיסול פגע קשות בכבודה של איראן. בישראל מעריכים כי איראן תזייף את תוצאות החקירה הסופית באופן כזה שהן יראו כי היא כביכול לא הייתה יכולה למנוע את החיסול

יוני בן מנחם | 4 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

איראן מנסה לטשטש את הדרך שבה חוסל מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה

איראן עצרה כ-30 חשודים במסגרת חקירת נסיבות חיסולו של מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, בטהראן. בין העצורים קציני מודיעין בכירים, גורמי צבא ועובדים בבית ההארחה של "משמרות המהפכה" באזור טהראן שבו אירע החיסול. במקביל, נבדקים צילומים של מצלמות האבטחה בשדות התעופה ובאתרים שונים.

המשטר האיראני הפך ללעג ולקלס בעולם בעקבות חיסולו של הנייה. האופוזיציה האיראנית מלגלגת עליו, וגם הרחוב באיראן והרשתות החברתיות. החשד של המודיעין האיראני הוא כי קיימת חפרפרת ישראלית בצמרת של "משמרות המהפכה", שהפעילה רשת של סייענים כדי שהחיסול ייצא לפועל. איראן מאשימה את ישראל בחיסול, אבל אין לה שום הוכחה לכך. ישראל מעולם לא הודתה במעשה.

גורמי מודיעין ישראלים הדליפו לעיתון "ניו יורק טיימס" כי הנייה נהרג מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן בדירה שבה שהה בבית ההארחה האיראני חודשיים לפני שהוא הגיע לטהראן. ההדלפה נועדה לחשוף את השקר של איראן כי הפיצוץ נגרם מטיל שנורה מחוץ לשטח איראן, שנועד לנסות ולהקטין את ממדי המחדל האבטחתי סביב הנייה.

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה ובית ההארחה בו הוא חוסל על פי פרסומים ברשתות הערביות | צילומים: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images, שימוש לפי סעיף 27א'

שתפו: