כניסה
הרשמה לניוזלטר

השופטת טניה צ'וטקן דחתה את טענת צוות ההגנה של טראמפ לפיה כתב האישום נגדו הוגש מתוך "שיקולי נקמנות ושיקולים פוליטיים", וקבעה דיון ל-16 באוגוסט כדי לדון בצעדים הבאים בתיק

דורון פסקין | 4 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

שופטת מחוזית בארה"ב: לא יבוטל כתב האישום נגד טראמפ בנושא ניסיונו להטות את תוצאות הבחירות

השופטת המחוזית המנהלת את התיק כנגד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, בנושא ניסיונו כביכול להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות 2020, דחתה בשבת בקשה מטעם ההגנה לבטל את כתב האישום.

התיק הנידון הוגש באוגוסט 2023, והוא כולל ארבעה סעיפי אישום, ובהם קשירת קשר לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020 באמצעות מגוון של צעדים, כולל הפצרה של טראמפ בסגן הנשיא שלו, מייק פנס, שיבלום את ההליך הפורמלי של אישור תוצאות הבחירות בבית הנבחרים. ההגנה טענה כי כתב האישום הוגש מתוך "שיקולי נקמנות ושיקולים פוליטיים", וביקשה לפסול אותו על רקע זה.

השופטת המחוזית טניה צ'וטקן פרסמה ביום שבת בלילה את חוות דעתה המכילה 16 עמודים, וכתבה בסופה: "הנאשם טוען כי הוא זכאי לדיון בבקשתו ל'הזדמנות להוכיח כי הראיות המוצעות [של הממשלה] אינן בתום לב'. באופן ספציפי, הוא טוען כי 'הצהרותיו של הנשיא ביידן מהבית הלבן ודיווחים שהודלפו על פגמים בחקירה הבסיסית דורשים מציאת עובדות נוספות לפני שניתן יהיה לפתור את הטיעונים הללו'. הטיעון הזה אינו מועיל. כדי להצדיק התפתחות עובדתית נוספת, על הנאשם 'להביא ראיות כלשהן שיכולות להצביע על קיומם של מרכיבים מהותיים של טענה לתביעה סלקטיבית'".

נשיא ארה"ב לשעבר דנולד טראמפ, 31 ביולי 2024 | צילום: Spencer Platt/Getty Images

שתפו: