כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים מדיניים בכירים אומרים כי ישראל נערכת למתקפה משולבת של איראן, חיזבאללה והחות'ים בימים הקרובים בעקבות החיסולים המוצלחים בביירות ובטהראן

יוני בן מנחם | 1 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

ישראל נערכת למערכה רב זירתית בימים הקרובים

בעקבות חיסולם של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, המכונה "חאג' מוחסן", ומנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, ישראל נערכת לתגובה צבאית של ציר ההתנגדות בראשות איראן מיד לאחר שיסתיימו הלוויותיהם של השניים ביום שישי בצהריים.

ישראל נערכת לאפשרות שגם איראן תשתתף ישירות בהתקפות על ישראל, כפי שהיה ב-14 באפריל, אחרי שישראל חיסלה בדמשק את הגנרל חסן מהדאווי, ראש "משמרות המהפכה" בלבנון ובסוריה. אז שיגרה איראן יותר מ-300 טילים וכטב"מים לעבר ישראל.

עיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי גורמים רשמיים באיראן אמרו כי המנהיג העליון עלי ח'מינאי הורה לתקוף את ישראל ישירות בתגובה לחיסול הנייה על אדמת איראן. הם הוסיפו כי באיראן שוקלים תגובה בתקיפה משולבת על מטרות צבאיות בקרבת תל אביב וחיפה, אך יימנעו מפגיעה במטרות אזרחיות.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והמנהיג העליון של איראן עלי ח'מינאי | PATRICK BAZ/AFP via Getty Images, DEBBIE HILL/POOL/AFP via Getty Images, Majid Saeedi/Getty Images

שתפו: