כניסה
הרשמה לניוזלטר

חיזבאללה מנסה להרתיע את ישראל ממבצע קרקעי בדרום לבנון ומפיץ כי הקים רשת ענקית של מנהרות שחלקן חודר לשטח ישראל. גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי צה"ל מכיר זאת וערוך בהתאם

יוני בן מנחם | 30 ביולי 2024 | חדשות | 2 דק׳

פרויקט המנהרות של חיזבאללה

בחודש ינואר 2019, במהלך מבצע מודיעיני מיוחד שנקרא "מגן צפוני", איתר צה"ל בגבול לבנון עם ישראל שש מנהרות התקפיות לשטח ישראל שחפר חיזבאללה, והרס אותן. בכך סיכל צה"ל תוכנית מבצעית של חיזבאללה להחדיר לישראל כוחות צבא של יחידת "רדואן" כדי לכבוש חלקים מהגליל. מאז ועד היום ממשיך חיזבאללה לחפור מנהרות, והוא הקים רשת ענקית שלהן.

בעוד האווירה בלבנון מתחממת לקראת אפשרות של מלחמה כוללת בין חיזבאללה לישראל, פרסם העיתון הסעודי הנפוץ "א-שרק אלאווסט" כתבה גדולה על פרויקט המנהרות של חיזבאללה. הוא הסתמך על דיווח בעיתון הצרפתי "ליברסיון" מ-21 בחודש פברואר השנה, לפיו לחיזבאללה יש רשת מנהרות סודית של מאות ק"מ, גדולה ומסועפת יותר מרשת המנהרות של חמאס ברצועת עזה, שחודרת לשטח ישראל.

נראה כי הפרסום הוא חלק ממסע הלוחמה הפסיכולוגית של חיזבאללה להרתיע את ישראל מלכבוש את דרום לבנון במקרה של הידרדרות המערכה למלחמה כוללת. גורמים בחיזבאללה טוענים כי רשת המנהרות הענקית מאזנת את יתרון העליונות האווירית שיש לישראל.

מזכ"ל חיזבאללה חסאן נסראללה, 11 באוקטובר 2016 | צילום: STRINGER/AFP via Getty Images

שתפו: