כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים מדיניים בירושלים מאשרים כי ממשל ביידן מפעיל לחץ גדול על ישראל להימנע מתקיפה של מעוזי חיזבאללה בביירות או תשתיות מרכזיות בעיר בתגובה על הטבח במג'דל שמס

יוני בן מנחם | 30 ביולי 2024 | חדשות | 2 דק׳

לחץ אמריקני על ישראל להימנע מתקיפה בביירות

ישראל שומרת את קלפיה צמוד לחזה בכל הקשור לאופי התגובה שלה בלבנון על ההתקפה שעשה חיזבאללה על הכפר מג'דל שמס ברמת הגולן, שבמהלכה נרצחו 12 ילדים ונערים.

גורמים מדיניים בירושלים מאשרים כי ממשל ביידן, צרפת ומדינות נוספות מובילים מאמץ דיפלומטי בניסיון להגביל את תגובתה של ישראל ולשכנע אותה שלא לתקוף בביירות ובפרבריה הדרומיים, כמו שכונת א-דאחייה, שהיא מעוז מרכזי של חיזבאללה, ושלא להפציץ תשתיות אזרחיות כמו נמלי תעופה וגשרים. אולם ישראל מסרבת להתחייב ולהסכים לכל מגבלה, או אפילו לרמוז מה יהיה אופי התגובה שלה.

בלבנון גובר החשש מההתקפה הישראלית הצפויה. אליאס בו סעב, סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אמר כי ישראל יכולה למנוע את הסכנה של הסלמה דרמטית אם לא תפגע בעיר ביירות ובשכונותיה ותימנע מפגיעה באזרחים. הלבנונים נמצאים תחת לחץ רב. הם מבינים שחיזבאללה חצה את הקו האדום, וכי תגובה ישראלית חזקה היא בלתי נמנעת.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | צילומים: ALEXANDER ZEMLIANICHENKO/POOL/AFP via Getty Images, Win McNamee/Getty Images

שתפו: