כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשא הצהרה לאומה בה הסביר על החלטתו לסיים את מסע הבחירות שלו לנשיאות

צוות מגזין אפוק | 25 ביולי 2024 | חדשות | 3 דק׳

ביידן: "החלטתי שהדרך הטובה ביותר קדימה היא להעביר את הלפיד לדור חדש"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשא הצהרה מהחדר הסגלגל, בה דיבר על החלטתו לסיים את מסע הבחירות שלו לנשיאות, ועל הנושאים בהם יתמקד במהלך ששת החודשים האחרונים לכהונתו. במהלך נאומו, הגברת הראשונה וכמה מבני המשפחה ישבו לאורך הקיר בחדר הסגלגל.

ביידן פתח את נאומו בהתייחסות לנשיאי עבר אמריקנים. "במרחב המקודש הזה, אני מוקף בדיוקנאות של נשיאים אמריקנים יוצאי דופן. תומאס ג'פרסון כתב את המילים הנצחיות שמנחות את האומה הזו. ג'ורג' וושינגטון, שהראה לנו שנשיאים אינם מלכים. אברהם לינקולן, שהתחנן בפנינו לדחות את השנאה. פרנקלין רוזוולט, שהעניק לנו השראה לדחות את הפחד. אני מעריך את המשרד הזה, אבל אני אוהב את המדינה שלי יותר", אמר ביידן, שהסביר כי החלטתו לפרוש מהמירוץ לנשיאות אינה עוסקת בו, אלא "בכם, במשפחות שלכם, בעתיד שלכם".

"אני מאמין שאמריקה נמצאת בנקודת מפנה נדירה בהיסטוריה", המשיך ביידן, "וההחלטות שנעשות עכשיו יקבעו את גורל האומה והעולם לעשורים הבאים. אמריקה תצטרך לבחור בין התקדמות לבין חזרה לאחור, בין תקווה לבין שנאה, בין אחדות לבין חלוקה. [...] כשבחרתם בי למשרד הזה, הבטחתי תמיד להיות כן איתכם, לומר לכם את האמת. בשבועות האחרונים התבהר לי שאני צריך לאחד את המפלגה שלי. אני מאמין שהשיא שלי כנשיא, המנהיגות שלי בעולם, החזון שלי לעתיד אמריקה כולם מצדיקים תקופת כהונה שנייה. אבל שום דבר, שום דבר לא יכול להפריע להצלת הדמוקרטיה שלנו. זה כולל שאיפות אישיות. לכן החלטתי שהדרך הטובה ביותר קדימה היא להעביר את הלפיד לדור חדש. זו הדרך הטובה ביותר לאחד את האומה שלנו".

ביידן בנאום מהחדר הסגלגל | צילום: Evan Vucci-Pool/Getty Images

שתפו: