כניסה
הרשמה לניוזלטר

שתי המדינות חתומות על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח מאז 2001. לדברי סגן שר החוץ הרוסי, ההסכם החדש הוא "אירוע היסטורי" שיהפוך את יחסי רוסיה-איראן לשותפות אסטרטגית מקיפה

דורון פסקין | 23 ביולי 2024 | חדשות | 2 דק׳

סגן שר החוץ הרוסי: רוסיה ואיראן יחתמו בקרוב על "הסכם שותפות אסטרטגי"

רוסיה ואיראן צפויות לעגן מחדש את יחסיהן ההדוקים באמצעות "הסכם שותפות אסטרטגי" שעליו יחתמו בקרוב. כך אמר סגן שר החוץ הרוסי, אנדריי רודנקו, בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית TASS. לדבריו, מוסקבה וטהראן השלימו את ההכנות לחתימה על הסכם שותפות אסטרטגי מקיף.

"במהלך ההתייעצויות המאוד פרודוקטיביות שנערכו במוסקבה ב-21 ביוני בין מומחים מהמחלקות המשפטיות והטריטוריאליות של משרדי החוץ של שתי המדינות, סוכם הנוסח שלו. כתוצאה מכך, הוסכם להשיק את ההליכים הפנימיים במדינה שהכרחיים להכנת ההסכם לחתימה במסגרת אחד המפגשים הדו-צדדיים רמי הדרג הקרובים ביותר. אנו מקווים שבעתיד הקרוב נהיה עדים לאירוע ההיסטורי הזה", אמר רודנקו בראיון שפורסם היום.

"עבודת העריכה של מסמך כה מוצק, שנועד להעלות את סטאטוס יחסי רוסיה-איראן לשותפות אסטרטגית מקיפה, נמשכה כמעט שנתיים וחצי, וכיום ניתן לומר שהיא הושלמה", ציין רודנקו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתו עם המנהיג העליון של איראן עלי ח'מינאי באיראן, 1 בנובמבר 2017 | צילום: DMITRY AZAROV/SPUTNIK/AFP via Getty Images

שתפו: