כניסה
הרשמה לניוזלטר

הנציבות האירופית והרשות הפלסטינית הודיעו על תוכנית לשיקום מצבה הכלכלי של הרשות המותנית בקידום רפורמות משמעותיות כולל מאבק בשחיתות וקידום שלטון החוק

דורון פסקין | 21 ביולי 2024 | חדשות | 3 דק׳

האיחוד האירופי והרש"פ סיכמו: סיוע חירום של 400 מיליון יורו תמורת התחייבות לרפורמות מקיפות ברשות

הנציבות האירופית והרשות הפלסטינית הודיעו ב-19 ביולי כי חתמו על "מכתב כוונות" שמציג אסטרטגיה לטיפול במצב התקציבי והפיסקלי הקריטי של הרש"פ והכלכלה הפלסטינית, שהוחרף עקב המלחמה בעזה והעיכוב ביישום רפורמות שנדרשות מהרשות. בשלב ראשון, תעביר הנציבות 400 מיליון יורו לקופתה של הרשות ברמאללה.

בהודעה רשמית, אמרה הנציבה האירופית אורסולה פון דר ליין: "לישראלים, לפלסטינים ולאזור כולו מגיעים שלום, ביטחון ויציבות. פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח זאת. באסטרטגיה משותפת זו אנו תומכים במאמצי הרפורמה של הרשות הפלסטינית. יחד, אנו מניחים את התשתית ליציבות כלכלית ופוליטית בגדה המערבית ואנחנו מניחים את היסודות לשיקום עזה. אנו זקוקים להפסקת אש מיידית ומתמשכת. ואנו חייבים להתכונן ליום שאחרי".

לפי ההודעה, "האסטרטגיה שמה לה למטרה לייצב את הרשות הפלסטינית ואת הכלכלה בגדה המערבית. יחד עם אג'נדת רפורמה מהותית ואמינה של הרשות הפלסטינית, היא מניחה את היסודות להתאוששות ולבניית חוסן. האסטרטגיה שואפת גם ליצור תנאים טובים יותר לשיקום עזה ברגע שהנסיבות בשטח יאפשרו זאת".

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, 18 ביולי 2024 | צילום: Johannes Simon/Getty Images

שתפו: