כניסה
הרשמה לניוזלטר

שופטת בית משפט מחוזי בפלורידה קבעה כי היועץ המיוחד ג'ק סמית', שמוביל את התביעה, מונה לתפקידו שלא כדין בניגוד ל"סעיף המינויים" בחוקה ולכן לא הייתה לו סמכות להגיש את התיק. התביעה צפויה לערער על הפסיקה

דורון פסקין | 15 ביולי 2024 | חדשות | 2 דק׳

בית משפט בפלורידה ביטל את כתב האישום נגד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים

שופטת בית משפט מחוזי בפלורידה הודיעה היום כי היא מבטלת את כתב האישום נגד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בטענה שהחזיק מסמכים מסווגים באופן בלתי חוקי.

השופטת המחוזית (המחוז הדרומי של ווסט פאלם ביץ', פלורידה) איילין קאנון, אשר מונתה על ידי טראמפ בעת שהיה נשיא ארה"ב, קבעה כי היועץ המיוחד ג'ק סמית', שמוביל את התביעה, מונה לתפקידו שלא כדין בניגוד לסעיף המינויים בחוקה, ולכן לא הייתה לו סמכות להגיש את התיק הנדון נגד טראמפ.

סעיף המינויים ומשמעותו

סעיף המינויים של חוקת ארה"ב מסמיך את הנשיא למנות, תוך התייעצות והסכמה של הסנאט, נושאי תפקיד ציבורי. למרות שהסנאט חייב לאשר בעלי תפקיד בכירים מסוימים כגון שגרירים, שרים ושופטים פדרליים, הקונגרס רשאי, על פי חוק ספציפי שהוא מעביר, לאפשר מינוי של בעלי תפקיד "נמוכים" באמצעות החלטה של הנשיא בלבד, או באמצעות החלטת בית משפט או באמצעות החלטה של שרים.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים במגדלי טראמפ בניו יורק, 31 במאי 2024 | צילום: David Dee Delgado/Getty Images

שתפו: