כניסה
הרשמה לניוזלטר

עלי באקרי כאני, שר החוץ בפועל וראש צוות המשא ומתן הגרעיני של איראן, אמר בריאיון כי המו"מ העקיף עם ארה"ב לחידוש הסכם הגרעין והסרת הסנקציות נמשך. עם זאת, בארה"ב הכחישו את הדברים. קירבי: "לא מתנהל כרגע מו"מ פעיל ביחס לשאיפות הגרעין של איראן"

דורון פסקין | 13 ביולי 2024 | חדשות | 2 דק׳

שר החוץ האיראני: מתקיים מו"מ חשאי ועקיף לחידוש הסכם הגרעין

עלי באקרי כאני, שר החוץ בפועל וראש צוות המשא ומתן הגרעיני של איראן, אמר בריאיון שנתן לערוץ טלוויזיה מקומי ביום חמישי האחרון כי המו"מ העקיף עם ארה"ב, בתיווך סולטנות עומאן, לחידוש הסכם הגרעין והסרת הסנקציות עדיין נמשך.

בריאיון ל"רשת הטלוויזיה ח'בר", התייחס כאני לנושא המו"מ הגרעיני במסגרת סקירה שנתן אודות מדיניות החוץ שנקטה איראן בשלוש השנים האחרונות תחת ממשלתו של הנשיא הקודם ראיסי ובטרם כינון הממשלה החדשה של הנשיא הנבחר מסעוד פזשכיאן.

"מה שאנחנו מובילים עכשיו באמצעות השיחות העקיפות שמתנהלות בעומאן, הוא תהליך מו"מ הנמצא בעיצומו והנושא הזה נמצא במעקב. כמובן, ככלל, מכיוון שתהליך המו"מ הוא תהליך חסוי, ייתכן שמרכיבי התהליך הזה לא ייחשפו בצורה נרחבת, אבל מה שאני יכול להדגיש הוא שהדרך המובילה להסרת הסנקציות מתקדמת. המאמץ שלנו הוא זה שבתקופה שנותרה עד כניסת הממשלה ה-14 (ממשלת הנשיא פזשכיאן, ד"פ), נוכל לספק בסיס מתאים להתקדמות רצינית עבור הממשלה החדשה", אמר כאני למראיינת.

שר החוץ האיראני בפועל עלי באקרי כאני, 4 ביוני 2024 | צילום: LOUAI BESHARA/AFP via Getty Images

שתפו: