כניסה
הרשמה לניוזלטר

מבחינת חיזבאללה המצב בגבול ישראל-לבנון אמור להישאר ללא שינוי בשבועות הקרובים, עד שיתבררו תוצאות המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס. “אנחנו ממתינים לתוצאות המשא ומתן”, הצהיר נסראללה. “נסכים לכל מה שחמאס יסכים”

יוני בן מנחם | 12 ביולי 2024 | חדשות | 2 דק׳

נסראללה ממתין לתוצאות המשא ומתן בדוחא על עסקת החטופים

חילופי המהלומות בין ישראל לחיזבאללה יימשכו בשבועות הקרובים, באותם כללי המשחק שנקבעו בראשית המלחמה. שני הצדדים ממתינים לראות את תוצאות המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס בדוחא. אם תושג הפסקת אש ברצועת עזה, חיזבאללה יפסיק את האש ביוזמתו, ללא שום צורך במתווך בינו לבין ישראל. כך הודיע מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

פירוש הדבר כי מנקודת מבטו של נסראללה, המצב בגבול ישראל-לבנון יישאר ללא שינוי לפחות כמה שבועות, עד שיסתיים המשא ומתן בדוחא. אם כי נסראללה אינו פוסל אפשרות שבפרק הזמן הזה תצא לפועל מתקפה ישראלית נרחבת נגד ארגונו, ומזהיר מכך.

נסראללה נשא ב-10 ביולי נאום בטקס האזכרה של המחבל מוחמד נעמה נאצר ("אבו נעמה"), שחוסל לפני כמה ימים על ידי צה"ל. נאומו היה מלא בביטחון עצמי, ובו הדגיש כי ארגונו במצב של מוכנות מלאה לתרחיש הכי גרוע במלחמה הנוכחית, שבה לדבריו צה"ל הסתבך ואיננו מצליח מזה חודשיים ימים להכריע את המערכה באזור רפיח.

צילום: mohammad kassir

שתפו: