כניסה
הרשמה לניוזלטר

מדינה המסווגת ב"רשימה האפורה" של ארגון FATF אינה נחשבת אטרקטיבית בקרב קהילת העסקים הבין-לאומית, בשל חשש לזליגת כספים למימון טרור ולהלבנת הון. שר האוצר, מהמט סימסק, כתב: "עשינו את זה", לצד אימוג'י של דגל טורקיה

דורון פסקין | 8 ביולי 2024 | חדשות | 4 דק׳

הארגון הקובע את הסטנדרטים הבין-לאומיים למאבק בטרור הוציא את טורקיה מהרשימה האפורה שלו, למרות שהיא ממשיכה לממן טרור

ארגון The Financial Action Task Force (FATF) – שהוא ארגון בין-לאומי העוסק במאבק כנגד הלבנת הון ומימון טרור, הסיר ביום שישי (28 ביוני) את טורקיה מ"הרשימה האפורה" שלו.

FATF הוקם בשנת 1989 על ידי מדינות ה-G7. בארגון, שמקום מושבו בפריז, חברים כיום 37 מדינות ושני ארגונים רב מדינתיים (הנציבות האירופית ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ). ישראל צורפה לארגון בדצמבר 2018, ואילו חברותה של רוסיה הושעתה בפברואר 2023 בעקבות הפלישה לאוקראינה. מטרתו של FATF היא לפתח ולקדם מדיניות למאבק בהלבנת הון ומימון טרור ברמה הלאומית והבין-לאומית, והוא קובע את הסטנדרטים הבין-לאומיים העולמיים בתחום. ההמלצות שלו אינן מחייבות, אך הן בעלות חשיבות בקביעת קווי מדיניות.

"כאשר ה-FATF מציב מדינה תחת פיקוח מוגבר, זה אומר שהמדינה התחייבה לפתור במהרה את הליקויים האסטרטגיים שזוהו במסגרת זמן מוסכמת, והיא נתונה לניטור מוגבר. רשימת [המדינות בקטגוריה] זו מכונה לעתים קרובות 'הרשימה האפורה'", נאמר באתר של הארגון.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, 29 במרץ 2024 | צילום: Burak Kara/Getty Images

שתפו: