כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיא אוקראינה הודיע על 27 הרוגים וכ-100 פצועים בעקבות מתקפת טילים רוסית, רובם בקייב. בין היעדים שנפגעו היה בית חולים לילדים

דורון פסקין | 8 ביולי 2024 | חדשות | 1 דק׳

עשרות הרוגים ופצועים במתקפת טילים מסיבית של צבא רוסיה באוקראינה

27 בני אדם נהרגו וכ-100 נפצעו בסדרת תקיפות טילים מסיביות שביצע צבא רוסיה היום כנגד עריה המרכזיות של אוקראינה. כך הצהיר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

לפי דיווחי התקשורת הרשמית באוקראינה, רוב הנפגעים היו בבירה קייב, שבה נהרגו לפחות 14 בני אדם ועשרות נפצעו. בתקיפה הראשונה דווח על 10 הרוגים ו-46 פצועים באזור הבירה, אך בהמשך נמסר על עוד ארבעה הרוגים בתקיפה נוספת.

לדברי זלנסקי, בין היעדים שנפגעו בתקיפות באזור קייב היה גם בית חולים לילדים. "בית החולים לילדים אוחמטדיט בקייב. אחד מבתי החולים לילדים החשובים ביותר לא רק באוקראינה, אלא גם באירופה. אוחמטדיט מציל את בריאותם של אלפי ילדים", כתב זלנסקי. "כעת, לאחר שבית החולים ניזוק מפגיעתה של רוסיה, ישנם אנשים מתחת להריסות, ומספר הנפגעים המדויק עדיין לא ידוע. כרגע כולם עוזרים בפינוי ההריסות – רופאים ואנשים רגילים", כתב זלנסקי ב-X. "רוסיה לא יכולה לטעון שהיא לא יודעת להיכן הטילים שלה עפים, והיא צריכה להיות אחראית מלאה לכל הפשעים שלה נגד אנשים, נגד ילדים, נגד האנושות בכלל. חשוב מאוד שהעולם לא ישתוק על זה עכשיו, ושכולם יראו מהי רוסיה ומה היא עושה", הדגיש זלנסקי, שגם צירף סרטון מזירת הפגיעה בבית החולים.

בית החולים בקייב שהותקף במתקפה הרוסית, 8 ביולי 2024 | צילום מסך

שתפו: