כניסה
הרשמה לניוזלטר

ראש הממשלה כינס אמש התייעצות ביטחונית שבה סוכמו עקרונות המו"מ והקווים האדומים מבחינתה של ישראל. על פי גורמים המעורים במשא ומתן, חמאס לא שינה באמת את עמדתו באשר להפסקת המלחמה

יוני בן מנחם | 8 ביולי 2024 | חדשות | 3 דק׳

איפה עומדים המגעים לעסקה כעת?

על פי גורמים מדיניים בירושלים, השבוע, כנראה ביום רביעי, אמור להתקיים מפגש פסגה בדוחא בירת קטאר. במפגש ישתתפו ראש ממשלת קטאר, ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש המוסד דוד ברנע וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, כדי לנסות ולקדם את עסקת החטופים והשגת הפסקת אש ברצועת עזה.

על פי גורמים המעורים במשא ומתן, חמאס לא שינה באמת את עמדתו באשר לדרישותיו המקוריות להפסיק לחלוטין את המלחמה. הוא עשה שינוי טקטי, אבל עדיין דורש את סיום המלחמה לפני שיוחזרו כל החטופים לישראל, בעודו מחזיק בעוד כמאה חטופים. במצב כזה הוא יכול להמשיך לסחוט את ישראל מבלי שיש לה מנופי לחץ עליו.

העמדה הזו איננה מקובלת על הדרג המדיני. ראש הממשלה נתניהו כינס אמש התייעצות ביטחונית לקראת חידוש המשא ומתן העקיף עם חמאס, שבה סוכמו עקרונות המשא ומתן והקווים האדומים מבחינתה של ישראל.

ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, ראש המוסד דוד ברנע וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל | צילומים: YURI KADOBNOV/AFP via Getty Images, Avshalom Sassoni/Flash90, KHALED ELFIQI/AFP via Getty Images

שתפו: