כניסה
הרשמה לניוזלטר

למרות שבדצמבר האחרון התנתקה איטליה מפרויקט "החגורה והדרך" של ממשלת סין, שר התעשייה האיטלקי, אדולפו אורסו, ביקר בסין והביע את כוונתו לפתוח "שלב חדש וחשוב יותר בשותפות האסטרטגית" בין המדינות

דורון פסקין | 7 ביולי 2024 | חדשות | 2 דק׳

שר התעשייה האיטלקי: איטליה רוצה "שותפות ארוכת טווח" עם סין

איטליה רוצה לבנות "שותפות ארוכת טווח" עם סין, כך הצהיר שר התעשייה אדולפו אורסו בהצהרה רשמית ביום שישי, במהלך ביקורו בבייג'ינג שנמשך יומיים. דבריו פורסמו בהודעה של משרד העסקים והתוצרת האיטלקי, שציין כי הביקור התקיים 700 שנה לאחר מותו של מרקו פולו, דמות המסמלת את הדיאלוג בין המערב למזרח.

"אנחנו משוכנעים שאנחנו יכולים לפתוח שלב חדש וחשוב יותר בשותפות האסטרטגית בין איטליה וסין", אמר השר והוסיף: "זה הזמן המתאים לעשות יותר, וטוב יותר".

בדצמבר בשנה שעברה, הכריזה ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, על יציאתה מיוזמת פרויקט התשתיות של ממשלת סין "החגורה והדרך", אך מאז מנסה איטליה להעמיק את היחסים עם סין. במסגרת זו נפגש אורסו עם מספר פוליטיקאים, וביניהם שר התעשייה והמידע הסיני, ג'ין ז'ואנגלונג, והוחלט לגבש עמו מזכר לשיתוף פעולה תעשייתי בין שני המשרדים. השר האיטלקי פגש גם אנשי עסקים סינים בולטים, כולל בתעשיית הרכב.

שר התעשייה האיטלקי אדולפו אורסו בפגישתו עם שר התעשייה והמידע הסיני ג'ין ז'ואנגלונג, 4 ביולי 2024 | צילום: מתוך עמוד ה-X של אדולפו אורסו

שתפו: