כניסה
הרשמה לניוזלטר

התביעה, שהוגשה באמצעות הליגה נגד השמצה, מפרטת את הסיוע שהגישו מדינות אלה לחמאס ובכך אפשרו לו לבצע את מתקפת הטרור. העותרים הם אזרחים אמריקנים או קרובים מדרגה ראשונה של אזרחי ארה"ב שנפגעו בטבח

קרן זריהן | 2 ביולי 2024 | חדשות | 3 דק׳

נפגעי ה-7 באוקטובר בתביעת ענק בארה"ב נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה בשל סיוען לחמאס

למעלה מ-100 נפגעי טבח ה-7 באוקטובר, פצועים וקרובי משפחה של הנרצחים והנפגעים, הגישו אתמול (שני) תביעה לבית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה, בטענה כי סיפקו לאורך השנים תמיכה חומרית לחמאס, ובכך אפשרו לו לבצע את מתקפת הטרור הרצחנית.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בארה"ב עבור מחוז קולומביה על ידי הליגה נגד השמצה (ADL) ומשרד עורכי הדין Crowell & Moring LLP, שמייצגים את העותרים. העותרים הינם אזרחים אמריקנים או קרובים מדרגה ראשונה של אזרחי ארה"ב שנפגעו בטבח, והם תובעים פיצוי כספי בהתאם לחוקים הפדרליים והמקומיים בארה"ב, הכולל פיצוי נזקים בסך של לפחות מיליארד דולר, ופיצויי עונשין נגד הנתבעים בסך של לפחות 3 מיליארד דולר.

בתביעה נכתב כי איראן, סוריה וצפון קוריאה סיפקו לחמאס תמיכה חומרית, לרבות תמיכה צבאית, טקטית ופיננסית – שאפשרה לו לבצע את הזוועות. כל אחת מהמדינות הללו, "באמצעות מתן תמיכה ו/או משאבים חומריים למבצעי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר [...] בכוונה ו/או בפזיזות, באלימות ובכוח גרמו למתקפת הטרור בישראל נגד בני אדם חפים מפשע, לרבות התובעים", נכתב בתביעה.

מכוניות שרופות לאחר הטבח במתחם הנובה, 7 באוקטובר 2023 | צילום: Jack Guez/AFP via Getty Images

שתפו: