כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי דיווח בארה"ב, למעלה מ-30 קלפיות ייפתחו ברחבי ארה"ב לטובת אזרחים איראניים המעוניינים להצביע בבחירות הקרובות שיתקיימו ב-28 ביוני. על פי דובר של מחלקת המדינה האמריקנית, זו אינה הפעם הראשונה  

דורון פסקין | 26 ביוני 2024 | חדשות | 3 דק׳

דיווח: איראנים יוכלו להצביע בקלפיות בארה"ב במסגרת הבחירות לנשיאות איראן

ממשל ביידן אישר כי יאפשר לאיראן להקים על אדמת ארה"ב תחנות הצבעה במסגרת הבחירות הקרובות לנשיאות איראן, שייערכו ביום שישי הקרוב, ה-28 ביוני. כך לפי דיווח של "קול אמריקה", רשת שידורי רדיו וטלוויזיה במימון הממשל האמריקני, מה-22 ביוני.

אזרחים איראניים בעלי זכות הצבעה הנמצאים בארה"ב יוכלו להצביע באחד מיותר מ-30 אתרי ההצבעה שייפתחו ביום שישי ברחבי ארה"ב, כולל במשרד האינטרסים של איראן, הפועל בשגרירות הפקיסטנית בוושינגטון הבירה.

לדברי "קול אמריקה", כלי תקשורת ממלכתיים באיראן טוענים כי ארה"ב היא ביתם של השיעור הגדול ביותר של איראנים הגרים בחו"ל – 30% מהם. סקר של לשכת מפקד האוכלוסין האמריקנית מעריך שיש כחצי מיליון אנשים שנולדו באיראן או ממוצא איראני בארה"ב, בעוד שהארגון האיראני האמריקני National Union for Democracy in Iran (NUFDI), אומד את מספרם ביותר ממיליון.

אזרחים איראניים מצביעים בבחירות לנשיאות איראן בקלפי בוושינגטון, 19 במאי 2017 | צילום:NICHOLAS KAMM/AFP via Getty Images)

שתפו: