כניסה
הרשמה לניוזלטר

תושבת ניר עוז בת ה-75, שנחטפה מביתה ב-7 באוקטובר ושוחררה בעסקת החטופים, התראיינה ל-BBC וסיפרה על חטיפתה והתנאים שבהם הוחזקה. "שמעתי אותם אומרים שמדובר ב-70 ש"ח ליום. זה הרבה כסף בעזה"

קרן זריהן | 19 ביוני 2024 | חדשות | 3 דק׳

עדה שגיא ששוחררה משבי חמאס בראיון ל-BBC: בעל הדירה בה הוחזקתי ושני שומרים נוספים היו סטודנטים שקיבלו כסף מחמאס

עדה שגיא, תושבת ניר עוז בת ה-75, שנחטפה מביתה ב-7 באוקטובר ושוחררה בנובמבר לאחר שהוחזקה 53 ימים בשבי חמאס, התראיינה היום לתוכנית רדיו של BBC וסיפרה כיצד הוחזקה בדירה שבה שמרו עליה, לדבריה, סטודנטים שקיבלו תשלום מחמאס.

בריאיון מספרת שגיא, הדוברת ערבית, כי ברגע שחוטפיה הביאו אותה לחאן יונס שבדרום רצועת עזה, הם העבירו אותה לרכב בו נהג שאמר לה: "אנחנו לא מהחמאס, אנחנו מהג'יהאד. את כמו יהלום, אני אשמור עליך כי אנחנו רוצים להחליף אותך באסירים שבישראל". לאחר מכן, המחבלים הכניסו לרכב את מירב טל, שגם היא נחטפה מניר עוז והוחזרה בנובמבר בעסקת החטופים. השתיים שהו יחד בשבי והוחזרו לאחר 53 ימים.

הנהג העביר אותן לבית, שעליו נשאלה שגיא על ידי המראיינת אם היה מדובר בבית משפחה. לכך השיבה: "זה היה כמו בית משפחה", שכן היו שם גם ילדים. לדברי שגיא, מיקום הבית היה במזרח חאן יונס, ומשום ש"היה מסוכן", השתיים נלקחו למחרת לדירה במרכז חאן יונס.

עדה שגיא ברגעי השחרור מהשבי | צילום מסך

שתפו: