כניסה
הרשמה לניוזלטר

השגריר הטייוואני בפועל, אלכסנדר טה-ריי יואי, התייחס בריאיון לערוץ הטלוויזיה של סוכנות בלומברג לסוגיות שונות ביחסים בין ארצו לארה"ב, בדגש על שיתוף פעולה ביטחוני וכלכלי לנוכח האיום מסין

דורון פסקין | 16 ביוני 2024 | חדשות | 3 דק׳

נציג טייוואן בוושינגטון: אנחנו עובדים עם שותפינו כדי למנוע פלישה סינית לאי

טייוואן פועלת ביחד עם דמוקרטיות אחרות ועובדת עם שותפים, כולל ארה"ב, כדי להרתיע את נשיא סין שי ג'ין-פינג מלהורות על פלישה לאי. כך אמר השגריר בפועל של טייוואן, אלכסנדר טה-ריי יואי, בריאיון לערוץ הטלוויזיה של סוכנות הידיעות בלומברג שפורסם ב-14 ביוני.

"סין – האם היא תפעל או לא? אנחנו לא יודעים", אמר יואי. "אנחנו רוצים לוודא שכל יום, כששי ג'ין-פינג מתעורר ומסתכל במראה לפני שהוא מתגלח, הוא אומר 'לא היום'". לדברי יואי, סין מתכוננת לאפשרות של תוקפנות נגד טייוואן, אך ממשלתו מתכוננת גם היא בעזרת "חברים רבים, כולל ארה"ב".

יואי התייחס לפעילות חברות טייוואניות בארה"ב ואמר כי הוא עדיין מלא תקווה לגבי הסיכויים לחקיקה, שאותה תיאר כ"שקועה בבוץ" בסנאט האמריקני, כדי למנוע כפל מס של חברות טייוואניות הפועלות בארה"ב. לדבריו, חוק כזה יכול להוביל להשקעות נוספות מחברות קטנות יותר שעובדות עם חברות גדולות כמו ענקית השבבים Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC).

נציג טייוואן בארה"ב אלכסנדר טה-ריי יואי, בריאיון שנתן לבלומברג TV, 14 ביוני 2024 | צילום מסך

שתפו: