כניסה
הרשמה לניוזלטר

התרגילים המשותפים יכללו מיפוי מנהרות תת קרקעיות, תמרון במנהרות בגדלים שונים, נטרולן והשמדתן

דורון פסקין | 11 ביוני 2024 | חדשות | 1 דק׳

צבאות ארה”ב וישראל יערכו על בסיס קבוע תרגילים להתמודדות עם איום המנהרות

הטיוטה העדכנית של הצעת התקציב של "ועדת השירותים המזוינים" של בית הנבחרים, העומדת על סך 895 מיליארד דולר, כוללת סעיפים שונים הקשורים להוצאות הביטחוניות של ארה"ב. הצעת החוק כוללת מימון לתוכניות ולפרויקטים צבאיים שונים, כגון רכישת כלי נשק, תמיכה בכוחות הצבא ובפיתוח ומחקר של טכנולוגיות חדשות. התקציב הוא חלק מהמאמצים להבטיח שהכוחות המזוינים של ארה"ב ימשיכו להיות מצוידים ומוכנים להתמודד עם איומים עכשוויים ועתידיים.

סעיף 1232 בהצעת התקציב, הנקרא "הבטחת ההגנה על ישראל", נפתח בהצהרת מדיניות כללית ולפיה: "מדיניות ארה"ב היא לעבוד ביחד עם ישראל כדי להבטיח מלאי רכיבים ותחמושת הולם להגנה על ישראל נגד איומים מצד איראן ושלוחותיה הצבאיות של איראן, כגון חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני".

לאחר מכן מצוין בסעיף 1233 כי ארה"ב מחויבת לבצע תרגילים משותפים עם ישראל שמטרתם לשפר את יכולתן של שתי המדינות להילחם בחמושים ובמבריחים במנהרות תת-קרקעיות. הסעיף מחייב "קיום תרגול או הדמיה של איתור כניסות ויציאות של מנהרות תת-קרקעיות; תרגול חדירה ומיפוי מנהרות תת קרקעיות; תרגול תמרון בתוך מנהרות תת קרקעיות בגדלים שונים; ותרגול נטרול או השמדה של מנהרות תת קרקעיות", נכתב. לפי ההצעה, התרגול ייערך לפחות אחת לשנה וייתכן שיוזמנו אליו צבאות נוספים ממדינות שהן בעלות ברית של ארה"ב.

מנהרה שאותה בדצמבר 2023 ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

שתפו: