כניסה
הרשמה לניוזלטר

הנהלת אוניברסיטת מדינת קליפורניה הודיעה על הרחקה זמנית של מייק לי, נשיא אוניברסיטת סונומה, בשל "עקיפת סמכות" וקבלת החלטות על דעת עצמו

דורון פסקין | 16 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

לאחר שהסכים לדרישות של מפגינים פרו פלסטינים – נשיא אוניברסיטת סונומה סטייט השייכת לאוניברסיטת קליפורניה "הוצא לחופשה"

הנהלת אוניברסיטת קליפורניה השעתה אתמול (רביעי) את מייק לי, נשיא אוניברסיטת סונומה סטייט השייכת לאוניברסיטת קליפורניה, לאחר שהסכים מוקדם יותר השבוע לדרישות מפגינים פרו פלסטינים שתבעו להפסיק את היחסים עם מוסדות אקדמאים בישראל ולהיות מעורבים יותר בהחלטות שמקבלת האוניברסיטה.

לי שלח ביום שלישי מזכר בתפוצה רחבה, בו פירט את הוויתורים שעשה לדיירי מאהל המחאה הפרו-פלסטיני בקמפוס. ההסכמות של לי לא ניתנו בתיאום עם אוניברסיטת קליפורניה, והדיקנית שלה מילדרד גרסיה היא זו שהודיעה על הוצאתו לחופשה.

בהודעה שפורסמה בשם גרסיה נכתב: "ביום שלישי בערב, נשיא אוניברסיטת סונומה סטייט מייק לי שלח הודעה לכל הקמפוס בנוגע להסכם עם מפגינים בקמפוס. הודעה זו נשלחה ללא האישורים המתאימים. הנהגת המועצה ואני בוחנים באופן פעיל את הנושא ונספק פרטים נוספים בעתיד הקרוב. לעת עתה, בגלל עקיפת הסמכות וההשלכות שהביאה [הודעתו] על המערכת, הנשיא לי הוצא לחופשה מנהלית. אני רוצה להודות לד"ר נתן אוונס, סגן הדיקן לענייני אקדמיה וסטודנטים ומנהל אקדמי ראשי, על כך שיכהן כנשיא בפועל של אוניברסיטת סונומה סטייט בתוקף מיידי".

מפגינים באוניברסיטת סונומה סטייט | שימוש לפי סעיף 27א'

שתפו: