כניסה
הרשמה לניוזלטר

בריאיון למגזין טיים פקפק המועמד לנשיאות בכך שפתרון שתי המדינות יכול לעבוד: “ילדים ערבים גדלים ומלמדים אותם לשנוא יהודים ברמה שאיש לא חשב שהיא אפשרית”. הנשיא לשעבר גם התייחס לסוגיית החטופים, למה יעשה כנשיא אם ישראל תיקלע למלחמה עם איראן והעביר ביקורת על נתניהו

דורון פסקין | 2 במאי 2024 | חדשות | 4 דק׳

טראמפ: “אני לא בטוח שפתרון שתי המדינות יכול לעבוד”

נשיא ארה"ב לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ, אמר שהוא מפקפק בכך שהקמת מדינה פלסטינית תביא לפתרון הסכסוך עם ישראל. את הדברים אמר בריאיון נרחב למגזין טיים, בו גם הבטיח לתמוך בישראל במידה וייבחר לנשיאות והיא תותקף על ידי איראן.

הריאיון במגזין פורסם ב-30 באפריל, אולם אתמול הועלה לרשת הטקסט המלא של הריאיון, שכולל אמירות נוספות של טראמפ על ישראל שלא נכנסו למגזין.

טראמפ נשאל האם לדעתו התוצאה של מלחמת ישראל-חמאס צריכה להיות פתרון שתי המדינות, והשיב: "אני לא בטוח שפתרון שתי המדינות יכול לעבוד עוד. כולם דיברו על שתי מדינות, אפילו כשהייתי שם. אני אמרתי אז: 'מה אתם רוצים כאן? האם אתם רוצים שתי מדינות?' עכשיו אנשים חוזרים לזה – זה תלוי איפה אתה נמצא. כל יום זה משתנה עכשיו. אם ישראל מתקדמת, הם [הפלסטינים] לא רוצים שתי מדינות. הם רוצים הכול. ואם ישראל לא מתקדמת, לפעמים מדברים על פתרון שתי המדינות. פתרון שתי המדינות היה נראה כמו הרעיון שאנשים הכי אהבו, המדיניות או הרעיון שאנשים אהבו למעלה".

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ, 6 באוגוסט 2022 | צילום: Brandon Bell/Getty Images

שתפו: