כניסה
הרשמה לניוזלטר

ממשלת גרמניה הודיעה היום כי בעקבות הדוח שקבע שאין הוכחות למעורבות של פעילי אונר"א בטבח ה-7 באוקטובר, היא תחדש את המימון שלה לסוכנות, אותו הפסיקה בנובמבר

דורון פסקין | 24 באפריל 2024 | חדשות | 2 דק׳

גרמניה תחדש את המימון לאונר"א בעזה

גרמניה הודיעה היום כי תחדש את המימון לאונר"א ברצועת עזה. בהצהרה משותפת של משרד החוץ הפדרלי הגרמני והמשרד הפדרלי לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי שפורסמה היום, נמסר כי בעקבות הדוח שבדק את התנהלות הסוכנות (ראו כתבה שלנו בנושא מאתמול), ולפיו ישראל לא סיפקה הוכחות למעורבות עובדי אונר"א בטבח ה-7 באוקטובר, החליטה גרמניה להזרים מימון חדש לפרויקטים ארוכי טווח ברצועת עזה. ההודעה לא פירטה מה יהיו הסכומים.

"אנו מברכים על העובדה שהדוח של ועדת הביקורת העצמאית שהוקמה על ידי האו"ם, ובראשה שרת החוץ הצרפתית לשעבר קתרין קולונה, זמין כעת. אונר"א הודיעה כי תיישם את המלצות הדוח במהירות ובאופן מלא. בכך אונר"א גם מתבססת על צעדים שכבר ננקטו בעקבות הטענות שהעלתה ישראל", נכתב בהודעה הגרמנית מהיום.

"הממשלה הפדרלית טיפלה באינטנסיביות בהאשמות שהעלתה ישראל נגד אונר"א ודנה בכך בצורה הדוקה עם ממשלת ישראל, האו"ם ותורמים בינלאומיים אחרים. כעת יש ליישם באופן מיידי את ההמלצות של דוח קולונה. חשיבות מיוחדת מיוחסת כאן לחיזוק הביקורת הפנימית של אונר"א ואיושה בצוות בינלאומי של האו"ם, שיפור הפיקוח החיצוני על ניהול הפרויקטים, המשך בדיקת רשימות עובדי אונר"א מול רשויות הביטחון הישראליות והרחבת ההכשרה הפנימית", ציינה ההודעה הרשמית של ממשלת גרמניה.

מטה אונר"א ברפיח, 29 בנובמבר 2021 | צילום: Anas-Mohammed, shutterstock

שתפו: