כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי דיווחים בארה"ב, ממשל ביידן הודיע לקונגרס על רצונו לאשר מכירה של לא פחות מ-50 מטוסי F-15 חדשים לישראל בשווי של 18 מיליארד דולר

דורון פסקין | 4 באפריל 2024 | חדשות | 2 דק׳

דיווח: ממשל ביידן מקדם את חבילת הסיוע הצבאי הגדולה ביותר לישראל מאז ה-7 באוקטובר

ממשל ביידן הודיע לקונגרס על רצונו לאשר מכירה לישראל של לא פחות מ-50 מטוסי F-15 חדשים בשווי של 18 מיליארד דולר, כך על פי דיווחים בארה"ב.

אם תאושר, תהיה זו החבילה הגדולה ביותר מבין למעלה מ-100 מכירות צבאיות לישראל מאז ה-7 באוקטובר. על פי הדיווחים, במסגרת מכירת מטוסי ה-F-15 ישראל תקבל גם ציוד נלווה כגון מנועים, מערכות ירי, מכ"מים ומערכות ניווט, תמיכה לוגיסטית ותחזוקתית, וכן שדרוג של 25 מטוסים F-15 ישנים יותר הנכללים בצי הנוכחי של חיל האוויר הישראלי. עסקאות הנשק בין ארה"ב לישראל נמשכות למרות הביקורת הגוברת של ממשל ביידן על התנהלותה של ממשלת נתניהו במלחמה ברצועת עזה.

F-15EX, כפי שהוא נקרא על ידי היצרן האמריקני, הוא הגרסה העדכנית ביותר של מטוס קרב אמריקני שתוכנן במהלך המלחמה הקרה. ה-F-15EX יכול לטוס מהר יותר ורחוק יותר עם מטען גדול יותר, בהשוואה לגרסאות של ה-F-15 הנמצא בשימוש כיום על ידי חיל האוויר הישראלי. לפי נתוני המכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים, ישראל מפעילה כיום שלוש טייסות של מטוסי F-15 במגוון גרסאות, וכן תשע טייסות של מטוסי F-16 ושתי טייסות של מטוסי F-35. חשוב להדגיש כי גם במקרה של אישור העסקה, המטוס החדיש לא יגיע לישראל בקרוב אלא כעבור מספר שנים.

מטוסי F-15 תוצרת ארה"ב באימון מעל פלורידה, 28 במאי 2021 | צילום: Joe Raedle/Getty Images

שתפו: