כניסה
הרשמה לניוזלטר

דובר משרד החוץ מתח ביקורת על הצהרותיהם של ראשי מספר מדינות באירופה שהביעו נכונות להכיר במדינה פלסטינית, וטען כי הדבר רק מרחיק את ההגעה לפתרון

דורון פסקין | 25 במרץ 2024 | חדשות | 1 דק׳

משרד החוץ למנהיגים באירופה: הכרה במדינה פלסטינית היא פרס לטרור

דובר משרד החוץ, ליאור חייט, תקף היום (שני) את הצהרת ספרד, מלטה, סלובניה ואירלנד מסוף השבוע שעבר על נכונותן להכרה במדינה פלסטינית, וטען כי צעד כזה מצדן מהווה "פרס לטרור". כמו כן, הוא ביקר הצהרה קודמת של ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ׳ס, כי יפעל בפרלמנט הספרדי למען הכרה במדינה פלסטינית.

"דבריו של ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ׳ס, על הכרה במדינה פלסטינית, כמו גם הצהרת ספרד, מלטה, סלובניה ואירלנד על מוכנות להכרה במדינה פלסטינית, מהווים פרס לטרור. הכרה במדינה פלסטינית בעקבות טבח השבעה באוקטובר, היא מסר לחמאס ולארגוני הטרור הפלסטינים כי פיגועי הטרור הרצחניים נגד ישראלים יענו במחוות מדיניות לפלסטינים", כתב חייט ב-X.

הוא הוסיף כי "הדרך היחידה להילחם בטרור הפלסטיני היא בגינוי חד משמעי לחמאס על פשעי המלחמה, הפשעים נגד האנושות ופשעי המין שביצעו במהלך טבח השבעה באוקטובר ועד היום, וקריאה חד משמעית לשחרור מידי של כל החטופים. פתרון הסכסוך יתאפשר אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים. כל עיסוק בהכרה במדינה פלסטינית רק מרחיק את ההגעה לפתרון ומוסיף לחוסר היציבות האזורית".

נשיא ספרד פדרו סאנצ'ז בפסגת מנהיגי האיחוד באירופי בבריסל, 21 במרץ 2024 | צילום: JOHN THYS/AFP via Getty Images

שתפו: