כניסה
הרשמה לניוזלטר

באוגוסט האחרון פרסמה סין מפה חדשה של ים סין הדרומי בה הגדילה את האזור עליו היא טוענת בעלות. סקירה של מכון ממרי מראה כי המתיחות באזור עולה, עד כדי אפשרות של עימות ממשי

דורון פסקין | 24 במרץ 2024 | חדשות | 3 דק׳

"אף אחד לא באמת יודע עד כמה סין תרחיק לכת בתביעותיה בים סין הדרומי"

סקירה חדשה של המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון (ממרי) מראה כי המתח בין הפיליפינים לסין גובר באחרונה על רקע טענות של מנילה כי בייג'ינג מבצעת "פעולות אגרסיביות" בים הפיליפיני המערבי.

בסוף אוגוסט שעבר, פרסמה סין מפה חדשה של ים סין הדרומי בה הציגה את "קו עשרת המקפים" בים זה בשטחה, בעוד שבעבר תבעה את קו תשעת המקפים (המקפים הם סימנים על המפה שמקיפים את האזור שסין טוענת עליו בעלות). באמצעות מפה זו הרחיבה למעשה סין את תביעותיה הטריטוריאליות הרבה מעבר לאזור הכלכלי הבלעדי המוכר שלה.

שר ההגנה של הפיליפינים, גילברט תאודורו ג'וניור, הגיב בספטמבר האחרון למפה החדשה והדגיש כי קו 10 המקפים המוצג במהדורת 2023 של המפה הלאומית הסטנדרטית של בייג'ינג הוא הוכחה חד משמעית למדיניות ההתפשטות שלה בים סין הדרומי: "זה מוכח על ידי המפה המנהלית החדשה שבה הם הוסיפו קו מקף נוסף. זו העדות הטובה ביותר לאג'נדה המתפשטת שלהם - לשלוט בכל ים סין הדרומי ואולי מעבר לכך".

כלי השיט סיניים שזוהו על ידי משמר החופים הפיליפיני כ"מיליציה ימית" בסמוך לסירות דיג פיליפיניות בים סין הדרומי, 15 בפברואר 2024 | צילום: JAM STA ROSA/AFP via Getty Images

שתפו: