כניסה
הרשמה לניוזלטר

בראיון ראשון מאז מונה לתפקיד ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, פירט מוחמד מוסטפא את תוכניותיו לרפורמות ברשות ולשיקום רצועת עזה

דורון פסקין | 20 במרץ 2024 | חדשות | 2 דק׳

ראש הממשלה הפלסטיני החדש: זהו הזמן האופטימלי לקבוע חזון ל"סיום הכיבוש הישראלי"

ראש הממשלה הפלסטיני החדש, מוחמד מוסטפא, אמר אתמול (שלישי) כי העיתוי הנוכחי הוא המתאים ביותר ל"סיום הכיבוש אחת ולתמיד". את הדברים אמר ל"סוכנות הידיעות של העולם הערבי" בריאיון ראשון מאז מונה לתפקידו על ידי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביום חמישי שעבר.

מוסטפא הדגיש כי הפלסטינים ניצבים בפני צומת מסוכן, שמעלה שאלות לגבי יכולת העמידה כדי לצאת ממשברים אלו. "אנו רואים שזהו הזמן האופטימלי לעבוד, לא רק בהתמודדות עם מה מתרחש עכשיו, בייחוד סדר העדיפויות של סיוע ואחר כך התאוששות בני עמנו ברצועה, אלא גם קביעת חזון כולל שמוביל לסיום הכיבוש הישראלי ומימוש זכויות לאומיות לחירות ולעצמאות, עכשיו, אחת ולתמיד".

מוסטפא פירט מהן תכניות הממשלה שלו לשיקום רצועת עזה: "בכוונתנו להציע תוכנית הכוללת הקמת גוף עצמאי ומתמחה, שינוהל על ידי צוות מקצועי של אנשים מוסמכים לביצוע השיקום. הצוות יקים קרן שתאסוף, תנהל ותחלק את הכספים הנדרשים באופן שקוף. הקרן תפוקח על ידי אחד מהמוסדות הבינלאומיים בעל ניסיון רלוונטי, כגון הבנק העולמי או תוכנית הפיתוח של האו"ם". לדבריו, "המלחמה והטרגדיות שהותירה אחריה הציבו שוב את הנושא הפלסטיני בראש סדר העדיפויות של העולם".

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד מוסטפא | צילום: Khaled6680

שתפו: