כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנאום "מצב האומה" שנשא הלילה, אמר נשיא ארה"ב שהמזח "יאפשר הגדלה מאסיבית של כמות הסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה מדי יום". בנוסף טען שרק פתרון שתי המדינות יביא שלום ויציבות למזרח התיכון

דורון פסקין | 8 במרץ 2024 | חדשות | 2 דק׳

ביידן: "אני מנחה את צבא ארה"ב להקים מזח זמני בחוף עזה, שיוכל לקלוט ספינות גדולות הנושאות מזון, מים, תרופות ומקומות מחסה זמניים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז הלילה בנאום "מצב האומה" השנתי על הקמת מזח זמני להכנסת סיוע לרצועת עזה. הנאום בקונגרס נמשך למעלה משעה ועסק בנושאים פנימיים, אך גם בסוגיות בינלאומיות, ובכלל זה המלחמה הנמשכת בעזה. באולם ישבו נציגים של משפחות אמריקניות שבניהן נחטפו ב-7 באוקטובר לרצועת עזה.

"הלילה, אני מנחה את צבא ארה"ב להוביל משימת חירום להקמת מזח זמני בים התיכון בחוף עזה, שיוכל לקלוט ספינות גדולות הנושאות מזון, מים, תרופות ומקומות מחסה זמניים", הצהיר הנשיא, שהבהיר כי חיילים אמריקנים לא יישלחו לשטח הרצועה. "המזח הזמני הזה יאפשר הגדלה מאסיבית של כמות הסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה מדי יום", אמר.

עם זאת, ביידן הפציר בישראל לעשות יותר. "גם ישראל חייבת לעשות את שלה. ישראל חייבת לאפשר סיוע נוסף לעזה ולהבטיח שעובדים הומניטריים לא ייקלעו לחילופי האש. להנהגת ישראל אני אומר את זה: סיוע הומניטרי אינו יכול להיות שיקול משני או קלף מיקוח. הגנה והצלת חיים חפים מפשע צריכה להיות בראש סדר העדיפויות".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בנאום "מצב האומה" שנשא בקונגרס, 7 במרץ 2024 | צילום: Chip Somodevilla/Getty Images

שתפו: