על פי דוח של המכון לדיאלוג אסטרטגי, קמפיין השפעה של המפלגה הקומוניסטית הסינית חותר לזרוע תחושות אכזבה ופילוג בציבור האמריקני, ובמדינות אחרות שנמצאות גם הן על הכוונת
דוח: סין משתמשת בתמונות של ביידן וטראמפ ששונו באמצעות בינה מלאכותית, כדי להשפיע על הבחירות בארה"ב
קמפיין השפעה של המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס), המכונה "Spamouflage", מנסה לזרוע אי שביעות רצון מהממשל בקרב הציבור האמריקני, ולהגביר את הפילוג בארה"ב לקראת בחירות 2024. לשם כך הוא עושה שימוש במדיות החברתיות ובבינה מלאכותית (AI). זאת על פי דוח שפורסם ב-15 בפברואר על ידי "המכון לדיאלוג אסטרטגי" (ISD), ארגון ללא מטרות רווח שבסיסו בלונדון.
הדוח מציין כי קמפיין "Spamouflage" שואף להגביר תחושות אכזבה בקרב הבוחרים האמריקנים, בעודו מנסה לשכנע קהלים בינלאומיים שארה"ב שקועה בכאוס. "נראה שחלק הארי של התוכן נועד ליצור תחושת ייאוש לגבי אמריקה ללא שום נטייה מפלגתית ברורה", אומר הדוח. "הוא מתמקד בנושאים כמו ריקבון עירוני, משבר הפנטניל (שימוש יתר בתרופות לשיכוך כאבים שהוביל למקרי מוות רבים), מי שתייה מלוכלכים, אכזריות משטרתית, אלימות מזוינת ותשתיות מתפוררות".
הקמפיין "Spamouflage" כולל רשת חשבונות לשיתוף תמונות, שרובן נוצרות באופן מלאכותי על ידי בינה מלאכותית וחלקן נערכות על ידי כלים כמו פוטושופ, כדי להמחיש את הנרטיבים שמטרתו לקדם. הדוח כולל צילומי מסך רבים של תמונות כאלו מ-X (לשעבר טוויטר).
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו