כניסה
הרשמה לניוזלטר

דבריו מגיעים על רקע התבטאויות של בכירים אמריקנים מאז ה-7 באוקטובר כי אינם מעוניינים במלחמה עם איראן

דורון פסקין | 15 בפברואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

מפקד הכוח האווירי של איראן: "הגענו לנקודה שארה"ב מודה רשמית שהיא לא מעוניינת בעימות איתנו מכיוון שהיא יודעת שהיא לא תוכל להתנגד לכוחה הצבאי של איראן"

גנרל אמיר עלי חאג'יזדה, מפקד הכוח האווירי של משמרות המהפכה האיראניים, הצהיר היום (חמישי) כי היכולות הצבאיות של איראן נמצאות "מעבר לכל דמיון" בהשוואה לעידן המלחמה של ארצו עם עיראק (1980 – 1988), ולכן ארה"ב חוששת מעימות איתה. את הדברים אמר במהלך אירוע של עובדי בית המשפט לחשבונאות.

"היה זמן שהתותח שלנו במלחמה עם המשטר הבעת'י [המשטר העיראקי של סדאם חוסיין] הגיע לטווח של 27 קילומטרים בלבד. אבל היום הגענו לנקודה שבה צבא הטרור האמריקני באזור מודה בגלוי שהוא לא מחפש עימות עם הרפובליקה האסלאמית, כי הוא יודע שהוא לא מסוגל להתנגד לכוחה הצבאי של איראן".

חאג'יזדה הצהיר כי איראן היא "מהמעצמות הבכירות בעולם בתחומי ההגנה, הטילים והמל"טים", והדגיש: "כיום, אנו יכולים לכוון לעבר מטרות צפות הנמצאות בתנועה [בים] או לבצע פעולות סיור בכל נקודה באמצעות מל"טים מתקדמים בלתי נראים [על גבי מערכות המכ"מ]".

גנרל אמיר עלי חאג'יזדה, מפקד הכוח האווירי של משמרות המהפכה האיראניים, 21 בספטמבר 2019 | צילום: ATTA KENARE/AFP via Getty Images

שתפו: