כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי הצעת החוק החדשה, יבוטל החוק המתיר הפסקת הריון מרצון, והפלה תיחשב לעבירה פלילית הן עבור האישה והן עבור הרופאים המבצעים אותה, שתגרור עונשי מאסר

קרן זריהן | 8 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

מפלגתו של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, הגישה הצעת חוק האוסרת על הפלות

מפלגתו של נשיא ארגנטינה החדש, חאבייר מיליי, La Libertad Avanza, הגישה אתמול (רביעי) הצעת חוק הקוראת לבטל את חוק הפסקת הריון מרצון (חוק מס' 27.610). על פי הצעת החוק, הפלה תיחשב לעבירה פלילית בארגנטינה, הן עבור האישה והן עבור המשתתפים בהליך, כגון רופאים. בהצעת החוק יש גם תכנון להחמיר את העונשים על הפלה בחוק העונשין (Penal Code), המסדיר פשעים במדינה.

חוק 27.610, שאושר בשנת 2020, מכיר בזכות להפסקת הריון מרצון עד השבוע ה-14 להריון, באופן חוקי וללא תשלום. די בכך שהאישה תבטא את רצונה בהפלה, והיא אינה צריכה לפרט את הסיבות לכך. ההפלה צריכה להתבצע בתוך 10 ימים לכל היותר מרגע הבקשה. מעבר ל-14 השבועות הראשונים של ההיריון, הפלה מותרת רק בשני מקרים חריגים: כאשר נשקפת סכנה לחייה של האישה, או אם ההיריון היה תוצאה של אונס.

על פי הצעת החוק החדשה, "אישה הגורמת להפלה בעצמה או מסכימה לכך שתיעשה על ידי גורם אחר, תיענש במאסר של שנה עד שלוש שנים". הטקסט אינו מתייחס למקרה של אונס, אך מותיר את גזר הדין לשיקול דעתו של השופט.

חאבייר מיליי, 22 באוקטובר 2023 | צילום:Tomas Cuesta/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: