כניסה
הרשמה לניוזלטר

על רקע לחצים אמריקנים והביקורת על תפקודה הירוד של הרשות, הודיע ראש ממשלת הרשות הפלסטינית על סדרת רפורמות צפויה. זה מה שנכלל בהן, ומה שלא

דורון פסקין | 30 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

בעקבות הביקורת: הושקה תוכנית רפורמות ברשות הפלסטינית

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, הכריז השבוע על השקת תוכנית רפורמות, שכוללת ייעול עבודת מוסדות ממשלתיים, מינוי מושלים ושגרירים חדשים לתפקידים שהיו פנויים מספר חודשים, וצעדים כלכליים ופיננסיים שאמורים להגביר את השקיפות ולשפר את רמת השירותים הניתנים לאזרחים. את הדברים הוא חשף במהלך ישיבת הממשלה השבועית שנערכה ביום שני ברמאללה.

ההכרזה על הרפורמה מגיעה על רקע ביקורות מבית ומחוץ לגבי תפקודה הירוד של הרשות הפלסטינית. לפני כשבועיים אמר שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, כי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס מחויב לרפורמה כדי לאחד מחדש את רצועת עזה עם הגדה המערבית תחת שליטתה של הרשות.

"אנו מכריזים על השקת השלב החדש של יישום תוכנית הרפורמה במערכת המשפטית, הביטחונית, המינהלית והפיננסית, שתתמקד בחיזוק מערכת המשפט, ביצוע שינויים מבניים בה, יישום החוק, התייחסות למשך ההתדיינות בבתי המשפט והמשך דיאלוג עם האיגוד והרשויות הרלוונטיות בנושא אישור מערכת של סיוע משפטי למי שצריך”, אמר אשתייה וציין כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הציג את התוכנית הזו באחרונה למנהיגים בעולם.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, נואם ברמאללה, 14 ביוני 2022 | צילום: Flash90

שתפו: