כניסה
הרשמה לניוזלטר

על רקע ביקורת של ארגוני הסביבה, הורה הנשיא ביידן להפסיק זמנית את אישורם של פרויקטים חדשים לייצוא גז טבעי נוזלי. ביידן: "אנו רואים את משבר האקלים כפי שהוא – האיום הקיומי של זמננו"

דורון פסקין | 28 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

ממשל ביידן מקפיא אישורים לפרויקטים חדשים של ייצוא גז טבעי

ממשל ביידן הקפיא את תהליכי האישור עבור פרויקטים חדשים לייצוא גז טבעי נוזלי (גט"ן) מארה"ב, ובכך נענה לדרישות של ארגוני סביבה וקומם את חברות האנרגיה.

הנשיא ביידן הצהיר ביום שישי שהממשל יעצור זמנית את הליכי האישור לייצוא של גט"ן, כדי לבחון את הנושא. לאחר שפתח בתיאור הנזקים הגלובליים של משבר האקלים, הצהיר ביידן: "הממשל שלי מכריז היום על הפסקה זמנית של החלטות תלויות ועומדות בנושא ייצוא גז נוזלי – למעט מצבי חירום בלתי צפויים ומידיים של ביטחון לאומי. במהלך תקופה זו, נבחן היטב את ההשפעות של יצוא גט"ן על עלויות האנרגיה, ביטחון האנרגיה של אמריקה והסביבה שלנו. הפסקה זו באישורי (מפעלי) הגט"ן החדשים נובעת מכך שאנו רואים את משבר האקלים כפי שהוא – האיום הקיומי של זמננו.

"בעוד הרפובליקנים של MAGA מכחישים בכוונה את הדחיפות של משבר האקלים, ודנים את העם האמריקני לעתיד מסוכן, הממשל שלי לא יהיה שאנן. לא נוותר לאינטרסים מיוחדים", אמר ביידן, כשהוא מתייחס לתומכיו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. הוא הוסיף: "נקשיב לקריאתם של צעירים והקהילות שבחזית [שינוי האקלים], המשתמשים בקולותיהם כדי לדרוש פעולה מבעלי הסמכות. כפי שאמריקה עשתה תמיד, נהפוך משבר להזדמנות – יצירת מקומות עבודה באמצעות אנרגיה נקייה, שיפור איכות החיים ובניית עתיד מלא תקווה לילדינו".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם במהלך התכנסות של המפלגה הדמוקרטית בקולומביה, דרום קרוליינה, 27 בינואר 2024 | צילום: Sean Rayford/Getty Images

שתפו: