כניסה
הרשמה לניוזלטר

במהלך ביקורו במוסקבה התראיין מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, והביע את תקוותו שרוסיה תמלא תפקיד משמעותי במזרח התיכון

דורון פסקין | 24 בינואר 2024 | חדשות | 3 דק׳

בכיר חמאס: אנו סומכים על רוסיה כמו שישראל סומכת על ארה"ב

מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי ארגונו מקווה שרוסיה תגביר את מעורבותה בפוליטיקה הבינלאומית, ו"תתייצב" מול ארה"ב בנוגע לבעיות במזרח התיכון. את הדברים אמר בראיון לאתר החדשות הרוסי פראבדה, שפורסם ב-22 בינואר. את הראיון נתן אבו מרזוק למראיינת דריה אסלאמובה במהלך ביקורו במוסקבה בסוף השבוע שעבר, שם נפגש עם סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב.

לדברי אבו מרזוק, רוסיה ממלאת תפקיד קריטי בפוליטיקה הבינלאומית, במיוחד לאור העובדה שאחרי ה-7 באוקטובר השפעת ארה"ב באזור פחתה. הוא הביע את אמונו שרוסיה יכולה כיום לשחק תפקיד גדול בפוליטיקה של המזרח התיכון, במיוחד במסגרת מדינות ה-BRICS. לדבריו, בנוסף לברזיל, סין, דרום אפריקה, רוסיה והודו, גם הסעודים והאמירויות הצטרפו לארגון זה. "במסגרת הארגון הזה הם יכולים לשחק תפקיד גדול בפוליטיקה של המזרח התיכון. לכן חמאס רוצה שרוסיה תתייצב מול ארה"ב בנושא זה בנוגע לפלסטין ולמזרח התיכון. אנחנו סומכים על רוסיה כמו שישראל סומכת על ארה"ב. כן, אולי מאזן הכוחות כאן לא שווה. אבל אנחנו עדיין מעוניינים ואנחנו סומכים על רוסיה, אנחנו רוצים שרוסיה תמלא תפקיד בשלב זה".

לגבי המלחמה המתנהלת בעזה הוא ציין כי ישראל קיוותה שהיא תוכל ליישם את תוכניותיה בתוך שבוע, אך חלפו יותר משלושה חודשים וישראל לא השיגה אף מטרה בעזה.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק | צילום: Salah Malkawi/Getty Images

שתפו: