כניסה
הרשמה לניוזלטר

איידרוס אל-זוביידי, סגן מנהיג המועצה הנשיאותית של תימן, טוען כי אין די בתקיפות האוויריות כדי להרתיע את החות'ים, וקורא למדינות המערב לספק סיוע לכוחות הקרקע הנאמנים לממשלת תימן

יובל גומא | 24 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

גורם בכיר בתימן: יש צורך בפעולה קרקעית נגד החות'ים

סגן מנהיג המועצה הנשיאותית של תימן, איידרוס אל-זוביידי, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) ב-18 לינואר כי כוחות הצבא של מדינתו זקוקים לסיוע זר כדי שיוכלו לפתוח במבצע קרקעי נגד המורדים החות'ים, לצד תקיפותיהן האוויריות של ארה"ב ובריטניה.

אל-זוביידי הדגיש כי המתקפות האוויריות לבדן אינן מספיקות כדי להרתיע את החות'ים מלפגוע בספינות סוחר בים האדום, וטען כי "יש צורך בברית בינלאומית ואזורית כדי להבטיח את חופש השיט באזור".

עוד טען אל-זוביידי כי ההתערבות הצבאית ב-2015 בראשותה של סעודיה, שכללה תקיפות אוויריות, "לא הספיקה" כדי להרתיע את החות'ים. "כוחות הקרקע חייבים לקבל תמיכה קרקעית, והכוחות הללו שייכים לממשלה הלגיטימית", אמר. "הכוחות הללו הם אלו שיכולים להשיג ניצחון בשטח, שכן תקיפות חזקות ללא פעילות קרקעית הן חסרות תועלת".

סגן מנהיג המועצה הנשיאותית של תימן, איידרוס אל-זוביידי, בריאיון ל-AFP במפגש הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, 18 בינואר 2024 | צילום: FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

שתפו: