כניסה
הרשמה לניוזלטר

דרק פנסלר, פרופ' להיסטוריה יהודית בהרווארד, מונה לראש צוות המשימה שהוקם בעקבות סערת האנטישמיות שחוללה נשיאת האוניברסיטה לשעבר, קלודין גיי

יובל גומא | 23 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

הרווארד מינתה ראש צוות משימה למאבק באנטישמיות, שקרא בעבר לישראל "משטר אפרטהייד"

לאחר סערת התקריות האנטישמיות בהרווארד ודבריה של נשיאת האוניברסיטה לשעבר, קלודין גיי, שבמהלכה סירבה לקבוע האם קריאה לרצח עם של היהודים מפרה את תקנון המוסד – בימים האחרונים נשמעת ביקורת גם על מינויו של דרק פנסלר כראש צוות המשימה למאבק באנטישמיות. זאת, לאור העובדה שפנסלר, פרופסור להיסטוריה יהודית בהרווארד, נמנה עם החותמים על מכתב גלוי שפורסם בחודש אוגוסט אשתקד, ואשר כינה את ישראל "משטר אפרטהייד" בשל יחסה לפלסטינים.

"לא יכולה להיות דמוקרטיה ליהודים בישראל כל עוד הפלסטינים חיים תחת משטר של אפרטהייד", נטען במכתב שנשא את הכותרת "הפיל שבחדר", אשר גינה את מה שכונה בו "הכיבוש רב השנים של ישראל בפלסטין". 3,000 החותמים על המכתב האשימו את ישראל בכך שהיא הופכת ימנית יותר תחת הממשלה הנוכחית, המקדמת, לטענתם, "אג'נדה משיחית, הומופובית ומיזוגנית". כמו כן, המכתב קרא להפסקת השימוש בסיוע הצבאי האמריקני ב"שטחים הכבושים".

פנסלר, אשר כתב ספרים על ההיסטוריה היהודית ועל הקמתה של ישראל, מתח בעבר ביקורת על תנועות שקוראות להטלת חרמות והשתת סנקציות על ישראל. "אני שותף לדאגותיו של קרי נלסון [פרופסור אמריטוס אמריקני, שנודע בהתנגדותו לתנועות החרם על ישראל] בנוגע לאנטישמיות הגואה, ולגבי האופן שבו עוינות כלפי יהודים וישראל יכולות להיות שזורות זו בזו", כתב במאמר שפרסם בכתב העת "Fathom" בשנת 2021.

קמפוס אוניברסיטת הרווארד, 8 ביולי 2020 | צילום: Maddie Meyer/Getty Images

שתפו: