כניסה
הרשמה לניוזלטר

שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי הוציא צו שיאסור על פעילות הארגון הקיצוני חזב א-תחריר, שהביע תמיכה בטבח של ה-7 באוקטובר ופועל להקמת ח'ליפות מוסלמית

דורון פסקין | 16 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

ממשלת בריטניה פועלת להוציא מחוץ לחוק ארגון אסלאמיסטי שעמד מאחורי הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון

שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי הורה היום (שלישי) לאסור על פעילותו של הארגון חזב א-תחריר (מפלגת החופש) ולהתייחס אליו כארגון טרור. מדובר בארגון אסלאמיסטי הפועל ברחבי העולם, כולל בריטניה. קלברלי הגיש לאישור הפרלמנט טיוטת צו שיאסור על פעילות הארגון, על פי חוק הטרור משנת 2000. כדי שהצו ייכנס לתוקף, עליו לזכות ברוב בהצבעה שתיערך בפרלמנט. האישור אמור להתקבל עוד השבוע, והארגון יוחרם רשמית בבריטניה כבר ביום שישי הקרוב.

יצוין כי בעבר ניסו שני ראשי ממשלה בריטיים – טוני בלייר ודייויד קמרון – להוציא את הארגון מחוץ לחוק, אך יוזמות אלה לא צלחו, בשל טענות עורכי דין שהארגון איננו אלים ושהחוק לא יהיה ניתן להפיכה.

כניסת הצו לתוקף פירושה שההשתייכות לארגון, הבעת תמיכה בו ובפעילותו, כולל ארגון כנסי תמיכה או ענידה בפומבי של פריטים ש"מעוררים חשד סביר שהאינדיבידואל העונד אותם הוא חבר או תומך בארגון האסור" – ייחשבו לבלתי חוקיים. עוד נכתב בטיוטה שהגיש קלברלי: "העונשים על עבירות המפרות את האיסור עומדים על 10 שנות מאסר לכל היותר ו/או קנס כספי".

שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי, 13 בינואר 2024 | צילום: Photo by Leon Neal/Getty Images

שתפו: