כניסה
הרשמה לניוזלטר

טראמפ חגג על הבמה את ניצחונו, דה-סנטיס התלונן שהתקשורת הייתה נגדו, והיילי דיברה על גילם המבוגר של ביידן וטראמפ

דורון פסקין | 16 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

טראמפ אחרי הניצחון בבחירות המקדימות באיווה: "אנחנו הולכים לאטום את הגבול. כרגע יש לנו פלישה"

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, זכה הלילה ברוב משמעותי בבחירות המקדימות במרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית באיווה. ניצחונו מהווה עבורו פתיחה מעודדת לקראת המשך המרוץ הרפובליקני לנשיאות 2024, כשהבחירות הבאות יתקיימו בניו המפשייר. לפי התוצאות, טראמפ זכה בכ-51% מהקולות, למקום השני בפער ניכר הגיע מושל פלורידה רון דה-סנטיס עם כ-21%, כשהוא דוחק את שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ניקי היילי, למקום השלישי עם 19%. יזם הטכנולוגיה ויווק רמסוואמי הגיע למקום הרביעי עם כ-8%, והודיע על פרישה מהמירוץ ותמיכה בטראמפ.

טראמפ עצמו חגג על הבמה את ניצחונו, כשלצדו חברי משפחתו וצוות הקמפיין הבכיר שלו, כמו גם חברי קונגרס ותומכים אחרים שנסעו לאיווה כדי לסייע לו בקמפיין. את נאום הניצחון שלו הוא החל בנימה פייסנית, ואמר שהגיע הזמן שהמדינה תתאחד. בהמשך פירט את חזונו במידה שייכנס שוב בשנה הבאה לבית הלבן, והדגיש את העדיפות שייתן לנושא השליטה על הגבולות נוכח זרם המהגרים לתחומי ארה"ב: "אנחנו הולכים לאטום את הגבול. כרגע יש לנו פלישה". בנוסף, התחייב לסיים את המלחמות באוקראינה ובעזה "מהר מאוד".

טראמפ לא פסח גם על הבדיחה שהוא מרבה להשתמש בה לאחרונה, כשאמר שהנשיא לשעבר ג'ימי קרטר שמח עכשיו, כי הוא ייזכר כ"נשיא מבריק בהשוואה לג'ו ביידן". לבסוף, לפני שעזב את הבמה, אמר טראמפ לתומכיו ש"הלילה המאוד מיוחד" הזה הוא רק הראשון, "כי הלילה הגדול הולך להיות בנובמבר".

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בנאום הניצחון באייווה, ארה"ב, שם ניצח בבחירות המקדימות במרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, 15 בינואר 2024 | צילום: John Fredricks/The Epoch Times

שתפו: