כניסה
הרשמה לניוזלטר

שגיב יחזקאל נעצר ונפתחה נגדו חקירה של משרד המשפטים הטורקי לאחר שהביע מחוות הזדהות עם החטופים הישראליים בעזה, במהלך משחק קבוצתו אנטליהספור הטורקית. מועדון הכדורגל: “שגיב יחזקאל הורחק לאחר שפעל נגד ערכי המדינה”. שר המשפטים: “תמיד נמשיך לעמוד לצד הפלסטינים המדוכאים”

דורון פסקין | 15 בינואר 2024 | חדשות | 3 דק׳

מעצרו של כדורגלן נבחרת ישראל בטורקיה, בחשד להסתה לשנאה ותמיכה ב”טבח” בעזה

כדורגלן נבחרת ישראל שגיב יחזקאל, המשחק בקבוצת אנטליהספור מליגת העל בטורקיה, נעצר הלילה (שני) ונפתחה נגדו חקירה בחשד ל"הסתה לשנאה" ותמיכה ב"טבח" הישראלי בעזה. כל זה קרה לאחר שיחזקאל חגג שער, שכבש במשחק אתמול, בהצגת כיתוב על התחבושת שלו "100 ימים 7.10" לצד מגן דוד, כמחווה לחטופים המוחזקים עדיין בעזה. בעקבות המחווה הזו, שעוררה זעם ברשתות החברתיות בטורקיה, הודיעה קבוצתו של יחזקאל כי יועציה המשפטיים פועלים לבטל את החוזה אתו.

בתגובה לאירועים, אמר נשיא אנטליספור, סינאן בוזטפה: "ראיתי את התמונה. הערכים הלאומיים שלנו הם מעל הכול. לא משנה כמה שחקן הכדורגל ייתן לנו. נשמע מה יש לו לומר להגנתו, וככל הנראה נשאיר אותו מחוץ לסגל. לאחר ההגנה שלו, נבטל את החוזה אתו והוא ייפרד מהקבוצה. הערכים הלאומיים שלנו חשובים יותר מכל דבר אחר".

בהמשך פרסם המועדון הודעה בזו הלשון: "היום, החליט הדירקטוריון להרחיק מהסגל את שגיב יחזקאל, שנראה כמי שפעל נגד ערכי המדינה שלנו בהצגת הכיתוב על פרק ידו לאחר הגול שכבש בדקה ה-68 של המשחק ששיחקנו מול טרבזונספור. הדירקטוריון שלנו, גם אם זו אליפות או גביע בסופו של דבר, ער לרגישויות של המדינה שלנו. לעולם לא נאפשר שום התנהגות אנטי-חברתית".

שגיב יחזקאל מצביע על הכיתוב שעל ידו (100 ימים ל-7 באוקטובר) לאחר שכבש שער במשחק קבוצתו, 14 בינואר 2024 | צילום: תיעוד ברשתות החברתיות

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: