כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנאום שנשא בישיבת הממשלה, האשים נג’יב מיקאתי את ישראל בהפרה סדרתית של החלטות האו”ם, ושיבח את דרום אפריקה על התביעה שהגישה נגד ישראל בהאג

דורון פסקין | 14 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

ראש ממשלת לבנון מיישר קו עם חיזבאללה וחמאס: רגיעה? רק לאחר הפסקת אש בעזה

ראש ממשלת לבנון הזמנית, נג'יב מיקאתי, הצהיר כי תושג רגיעה בעימותים בין חיזבאללה לישראל – רק אם תוכרז הפסקת אש ברצועת עזה. את הדברים אמר בפתח ישיבת הממשלה הלבנונית הראשונה לשנת 2024, שנערכה ביום שישי האחרון.

"הודענו לכל השליחים שלדבר על הפסקת אש בלבנון בלבד זה דבר לא הגיוני", צוטט מיקאתי על ידי לשכת התקשורת שלו. "על סמך הערביות שלנו והעקרונות שלנו, אנחנו דורשים להגיע להפסקת אש בהקדם האפשרי בעזה, במקביל להפסקת אש רצינית בלבנון. אנחנו לא מקבלים את זה שהאחים שלנו יהיו נתונים לרצח עם ולהרס".

מיקאתי ציין בדבריו שישנה התקדמות מסוימת במגעים והבנה טובה יותר של העמדה הלבנונית מבחינת הקהילה הבינלאומית: "ישיבתנו מתקיימת היום על רקע המשך התוקפנות הישראלית נגד דרום לבנון ורצועת עזה, ועל רקע התנועה הדיפלומטית האינטנסיבית הכוללת את לבנון, לרבות ביקורו של שר החוץ הגרמני לפני יומיים, עמו נפגשתי גם לפני חודשיים. המצב הנוכחי טוב יותר מבחינת הבנת נקודת המבט הלבנונית, אותה הסברתי גם לשליח האמריקני עמוס הוכשטיין, ויש החלטות בינלאומיות שניתנו מאז 1949 ועד החלטה 1701 [של האו"ם]", הסביר ראש הממשלה הלבנוני.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, ב-23 ביוני 2022 | צילום: ANWAR AMRO/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: