כניסה
הרשמה לניוזלטר

החות'ים הבטיחו לנקום בארה"ב ובבעלי בריתה. הסעודים חוששים מהסלמה אזורית שתערב אותם

דורון פסקין | 12 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

בעקבות התקיפות הליליות: החות'ים מבטיחים תגובה, סעודיה מודאגת והאמירויות שותקת

המתח גובר במזרח התיכון לאחר לילה של תקיפות שבוצעו ברחבי תימן על ידי ארה"ב ובריטניה כנגד מטרות של החות'ים. לפי התבטאויות של ראשי החות'ים, נראה שהם אינם מתכוונים לעצור את המתקפות על כלי שיט מסחריים בים האדום, אלא להמשיך לנסות ולפגוע בספינות קרב אמריקניות ובריטיות באזור.

הדובר הצבאי של החות'ים הודיע הבוקר (שישי) כי ארה"ב ובריטניה ביצעו הלילה 73 תקיפות בתימן, ובכלל זה על הבירה צנעא וכן במחוזות אל-חדיידה, תעז, חג'ה וסעדה, מעוזם של החות'ים בצפון המדינה. לדבריו, חמישה לוחמים של החות'ים נהרגו ועוד שישה נפצעו. הוא הבטיח כי התקיפות הללו לא יישארו בלא מענה, והבהיר כי המתקפה לא תשנה את עמדת החות'ים, שימשיכו לתקוף ספינות הקשורות לישראל או כאלה המתכוונות לעגון בנמלי הים שלה.

קודם לכן, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, חזאם אל-אסד, מסר לעיתון הקטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי הארגון יגיב לתקיפות האמריקניות-בריטיות שבוצעו הלילה בתימן, וציין כי הספינות והאינטרסים האמריקנים והבריטים ייכללו בתגובה לתקיפות הללו. "ארה"ב היא זו שקבעה את ההתחלה, אבל זה לא אומר שהיא תקבע מתי זה יסתיים", אמר אל-אסד, והכריז כי התקיפות הלילה "לא ירתיעו אותנו מהמשך פעילותנו בים סוף כחלק מהתמיכה בתושבי עזה".

מטוסים אמריקניים הממריאים הלילה לתקוף מטרות של החות'ים בתימן | צילום שפרסם פיקוד המרכז האמריקני

שתפו: