כניסה
הרשמה לניוזלטר

בראיון לוול סטריט ג'ורנל התייחס שר הביטחון להמשך הלחימה, למטרותיה של ישראל ולעימות מול חיזבאללה

דורון פסקין | 8 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

גלנט: צה"ל יעבור משלב התמרון לשלב הפעולות המיוחדות

לקראת ביקורו בישראל של מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שדחק בישראל לעשות יותר כדי למנוע קורבנות אזרחיים ברצועת עזה, אמר שר הביטחון, יואב גלנט, כי כוחות צה"ל יעברו מ"שלב התמרון האינטנסיבי של המלחמה" ל"סוגים שונים של פעולות מיוחדות". את הדברים אמר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" האמריקני. עם זאת, הוא הבהיר כי השלב הבא בעימות "יימשך זמן רב יותר", וכי ישראל לא תוותר על מטרותיה להשמיד את חמאס ככוח לוחם, לסיים את שליטת הארגון בעזה ולשחרר את בני הערובה הנותרים שבידיו.

בשבוע שעבר הציג משרדו של גלנט מתווה ליום שאחרי המלחמה, הכולל ממשל עצמי פלסטיני לצד חופש מבצעי של צה"ל לפעול נגד איומים ביטחוניים. כפי שגלנט רואה זאת, כוח משימה רב לאומי בראשות ארה"ב יהיה זה שיפקח על שיקום רצועת עזה, ביחד עם שותפים אירופיים ומזרח תיכוניים. "אנחנו קרובים לשלב הבא בצפון [הרצועה], כולל בעיר עזה", אמר גלנט, וציין כי יש צורך לקחת בחשבון את המספר העצום של האזרחים באזור ולהתאים את הטקטיקה הצבאית למצב. "זה ייקח קצת זמן, אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר", אמר.

גלנט גם מצוטט כאומר כי היקפה וחומרתה של המתקפה על ישראל מצד חמאס ב-7 באוקטובר זעזעו עמוקות את תחושת הביטחון של הישראלים, ושינו באופן משמעותי את האופן שבו הם רואים את העולם הסובב אותם: "7 באוקטובר היה היום העקוב מדם עבור העם היהודי מאז 1945", אמר. "העולם צריך להבין. זה שונה". לדברי גלנט, חומרת האיום היא העומדת בבסיס תגובתה התקיפה של ישראל ונחישותה לא רק להשמיד את חמאס הנתמך על ידי איראן, אלא לפעול בעוצמה שתרתיע אויבים פוטנציאליים אחרים בעלי ברית עם טהראן, כולל חיזבאללה בלבנון השכנה.

שר הביטחון יואב גלנט | צילום: | Chaim Goldberg/Flash90

שתפו: