כניסה
הרשמה לניוזלטר

בניגוד להבטחתו של נשיא ארה"ב ביידן להפסיק את ייצור דלק המאובנים, ארה"ב מפיקה נפט גולמי בכמויות שיא, על רקע ההתפתחויות השליליות מעבר לים

דורון פסקין | 7 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

תפוקת הנפט של ארה"ב בשיא, אך לא בטוח שלאורך זמן

ארה"ב מפיקה בימים אלה כמויות שיא של נפט גולמי, העולות על אלו שהופקו לפני מגפת הקורונה. זאת, בניגוד להבטחה קודמת של הנשיא ג'ו ביידן בשנת 2020, "להפסיק את ייצור דלק המאובנים". נכון לאוקטובר 2023, תפוקת הנפט המקומית בארה"ב הגיעה ליותר מ-13.2 מיליון חביות ביום, כך על פי מנהל המידע של מחלקת האנרגיה (EIA) של ארה"ב.

בנובמבר 2019, טרם התפשטות נגיף קורונה, הגיעה תפוקת הנפט של ארה"ב ל-13 מיליון חביות ביום. התפוקה צנחה ל-9.9 מיליון חביות ביום בפברואר 2021, ומאז החלה לעלות באופן איטי, כשבספטמבר 2022 חצתה לראשונה את רף ה-12 מיליון חביות ביום. בזכות פעילות מואצת של קידוחי נפט מפצלי שמן בטקסס ובאגן פרמיאן שבניו מקסיקו, תפוקת הנפט נשארה ברמות גבוהות, מה שמאפשר לארה"ב לייצא נפט גולמי, תזקיקים וגז טבעי נוזלי.

ב- EIA סבורים כי תפוקת הנפט הגולמי של ארה"ב תעמוד השנה על ממוצע של 13.1 מיליון חביות ביום. בתחזית האנרגיה העדכנית לטווח קצר שפרסם ה-EIA לאחרונה, צוין כי תפוקה זו תוביל לשיא של יצוא נטו (קרי, היצוא פחות הכמויות שארה"ב מייבאת) של כ-2 מיליון חביות ביום במהלך שנת 2024, לעומת 1.8 מיליון בשנה שעברה ו-1.2 מיליון בשנת 2022.

אסדות נפט, קליפורניה | צילום: David McNew/Getty Images

שתפו: