כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנאום לרגל יום השנה הרביעי לחיסולו של קאסם סולימאני, התייחס נסראללה לחיסולו של סאלח אל-עארורי, והזהיר כי "אם האויב יפתח במלחמה על לבנון, הלחימה שלנו תהיה ללא מגבלות"

דורון פסקין | 3 בינואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

עיקרי הדברים בנאום נסראללה

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הצהיר אתמול (רביעי) כי חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי בדאחיה של ביירות הוא "התקפה מסוכנת מאוד", והבטיח תגובה. את הדברים אמר במהלך נאום שארך כשעה וחצי לציון ארבע שנים לחיסול מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני. "מה שקרה אתמול היו שני מעשי איבה – תקיפה של שיח' סאלח (אל עארורי) ומלוויו, ותקפיה כנגד הדאחיה (של ביירות, מעוז חיזבאללה). אני מאשר שהחיסול הוא פשע חמור שלא יישאר ללא תגובה ועונש", הזהיר נסראללה.

בנוגע לעימות בדרום לבנון, אמר נסראללה כי כניסתו המהירה של חיזבאללה ללחימה במסגרת "מבול אל-אקצא" ב-8 באוקטובר גרמה לישראל לאבד את אלמנט ההפתעה. "המסר החשוב ביותר של ההתנגדות בלבנון ב-8 ו-9 באוקטובר הוא שזו התנגדות חזקה ואמיצה, והיא לא נרתעת או שיש לה חישובים כאלה ואחרים למען הגנה על המדינה שלה. לוחמי חיזבאללה עדיין נלחמים על הגבול ועל הגדרות, בניגוד לכל מה שהישראלים אומרים", אמר.

"עד כה אנחנו נלחמים בחזית על פי שיקולים מדויקים, ולכן אנחנו משלמים מחיר כבד בחיי הצעירים שלנו. אבל אם האויב יפתח במלחמה על לבנון, הלחימה שלנו תהיה ללא מגבלות, גבולות, חוקים ובקרות, ומי שיחשוב על מלחמה איתנו יתחרט על זה, כי המלחמה תגבה מחיר יקר מאוד. אנחנו פועלים בהתאם לאינטרס הלבנוני במלחמתנו בחזית בדרום, ואם ישראל תפתח נגדנו במלחמה, האינטרס הלאומי יחייב אותנו להמשיך את העימות עד הסוף".

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאומו הערב שהוקרן על מסך ענק בביירות | צילום: ANWAR AMRO/AFP via Getty Images

שתפו: